Travle dager

Jeg sitter her i gården og skriver på denne påskeaften.

Det har vært noen veldig travle dager siden jeg kom hjem for en uke siden. Som du vet har jeg døtrene mine her, det fører med seg mye ungdom ut og inn, veldig hyggelig. Min søster er jo også her, som så mange andre nordmenn på påskeferie. Fredag morgen bestemte vi oss for en bytur med den hyggelige stor familien til mine tidligere deltagere Helge og Kari. Det ble en hyggelig liten tur i byen med døtrene deres Guro og Hedvig, svigersønn Thomas, barnebarna Emanuel og Isak og søster Guro Vigdis med mannen Helge.
Vi tuslet rundt og heldigvis var de yngste fornøyde!! Siden det var langfredag startet vi med et besøk i kirken hvor Isak så med egne øyne at noen krabber under Epitafioet (Jesu kiste som står til skue midt i kirken).

store og små inn i kirken,



















på muren,

margarittene er kjempehøye i år!!

mor og sønn,






































Langfredag er jo dagen da man er innom kirken og tilber den, en eller annen gang i løpet av dagen. Kirkeklokkene ringer sørgeringing hele dagen lang, og på kvelden går menigheten med prestene foran etter den rundt i landsbyen eller byen.
epitafio fra Agios Nikolaos

fra Domkirken i går kveld



I går var det fint og varmt vær og mange var med her i Agios Nikolaos kirken i Splantzia. Selv var jeg passe sliten, så jeg gikk ikke med prossesjonen i år. Bruker avisens bilder.
fra Agios Nikolaos Splantzia,

på vei over torget, jeg ser norske Odd fra onsdagens byvandring er først!!

tilbake til kirken etter prossesjonen,


















Etter siste turen på onsdag, avtalte jeg med den hyggelige familien, Frida, Marie og Geir en Halepatur. Vi fikk med oss Jan Henrik også. siden Geir, Marie og Frida har leilighet der ute ved garveriene i Halepa, ville de gjerne møtes der og lærer litt mer om området.
Frida, Geir, Marie og Jan Henrik i Halepa,

vakkert langs kysten,

den lille Agia Kiriaki kirken,

mot Hania,


utkanten av Halepa,

Vi fikk en fin formiddagstur og været var på vår side.
Som du skjønner har jeg hatt fullt program de siste dagene.
Nå skal jeg bare hvile og nyte påskeferien litt!!
I morgen blir det litt mat her og bare hvile og ro!!
Så er det bare å ønske dere alle en god ferie, håper disse dagene gir krefter til hverdagen!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Småprat

Spilia

Nyheter

Kathara Deftera i Nea Hora

Hippiene på Matala stranda.

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.

25.mars gresk nasjonaldag