Påskehelg

Påsken nærmer seg slutten. Vi har hatt det travelt i min familie, som man skal i påsken, og gledet oss over besøk og god mat. Dessuten har jo jeg hatt ekstra mye å gjøre disse dagene. Fire turer på tre dager er ny rekord, men du så hyggelig og inspirende!! Gir meg jo krefter til å fortsette!
Jeg tar gjerne private turer, men norskelevene mine går foran, så helgene er best.
Jeg liker å være i bevegelse, men i dag nyter jeg roen i gården min. Ingen arbeidere ved siden av, ingen besøk eller program, butikkene er stengt og det er overskyet. Endelig fri en dag!! Jeg kjenner at energien ble tappet den siste tiden, er jo 60 nå!!
Påskeaften skjøt Jorgos opp raketter ved kirken midnatt, har blitt en tradisjon dette. Flere mannfolk fra Splantzia går sammen om dette. De er jo som småunger!! Vi var der å så på som alltid!
Lille Jannis blir venner med Dexter,
I går hadde vi påskemiddag her med niese Rafaella, mann og sønn og søster Gro. Jentene våre var et annet sted, sånn skal det være!! Ungdommen er fri til å gjøre som de vil i påsken!
påskemiddag i gården, hva sier Rafaella??

Det ble grillet på hele øya i går, og været var strålende. Siden påsken falt sammen med resten av verdens påske, er det masse folk fra hele verden og selvsagt fra resten av landet her.
Vi venter også store cruiseskip i de neste dagene.
Flyene flyr fulle oppover denne uken, men ikke så fulle nedover. Resten av april og mai regner vi med rolige dager og lite turister.
Katerina og jeg tok med de fem hundene opp på muren her ved siden av i morges, og du som de nyter å løpe rundt i det grønne!! Moka og Dexter er jo unge hunder og nyter hverandres selskap, de eldre hundene, ser overgitt på og tenker vel sitt. De har kanskje glemt hvor mye energi de hadde en gang?
Dexter nyter friheten,

vill løping med Mocca,

de gamle venter,

søen smelter langsomt,

stille i morges,
I dag har jeg laget kyllingsalat av restene fra i går og tenk jeg lager påskebrødet tsoureki! Helt feil å lage det etter påskesøndag, men det hadde jeg ikke tid til før. Første gang jeg prøver, men hvor vanskelig kan det være? Skal gi deg rapport!!






Kjempegode!! Anbefales å lage selv hvis man har mahlepi krydderet som skal i , sammen med vanilje og appelsin da!!

mmmmmm,





















Videoen som ble spilt inn som reklame for matlagningkurs er ferdig. Hva syns du?

Her er linken til kursene : https://fabulouscrete.com/tour/cooking-lessons-the-real-cretan-cooking-experience/

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.

Kathara Deftera i Nea Hora