Septembervandring

Ellen, Trond, Ann, Sissel, Synnøve, Thora, Borgny, Kjell og Kirsten
I går hadde jeg med gruppe på 9 personer. Aldri godt å vite hvor mange som dukker opp vet du. For to uker siden hadde jeg 13 deltagere, forrige uke bare 2. Det hadde vært overskyet, og blåste litt. Deilig temperatur å gå i. Vi hadde med 4 fra Risør, det synes jeg er artig siden jeg har sterke bånd til byen. Min fars slekt er fra Risør og vi ferierte alltid hos farmor hver sommer. Senere flyttet alle vi tre søstrene til byen, og Gro bor jo der enda.
Vi startet ut som vanlig, men da vi kom opp på Kastelli til klosterruinene gikk vi inn og kikket der. Det synes alle at var spennende og ekstra fint. Ellen som er en ekte gjenganger på turene mine, synes også at dette var litt ekstra hyggelig. Når en har med seg gamle bekjente og mennesker som en har en eller annen form for tilknytning til, blir jo turene spesielle for meg!! Synnøve og jeg kjenner hverandre først og fremst fra barndommens år i Frikirken i Oslo, og senere i Risør. Hennes venninne Thora, kjente jeg ikke fra før, men vi fant ut at vi hadde felles kjente.
Synnøve og Thora kom fra Risør til klosterruinene i Hania,

Thora og Kjell på vei inn i klosteret,

flotte gamle ruiner,


Trond, Kirsten og Sissel,
Trond og Ann som også er fra Risør, hadde  kommet med bussen fra nabobyen Rethimno. Det står det respekt av synes jeg!! Det ble jo litt Risørprat da vet du, men dessverre rakk de ikke å bli med til Salis. De skulle med bussen hjem.
Resten av gjengen var ukjente for meg, men vi fikk jo pratet litt også på tavernaen. Vi hadde med danske Kirsten som leser bloggen og kommenterer stadig på Face book, så hun var jo ikke helt ukjent da!! Sissel kom alene, hun har kjøpt en leilighet i Nea Hora og er lokalkjent i alle gatene i gamlebyen, men jeg fikk henne med i en gate hun ikke kjente fra før!! Hun hadde ekstra glede av å høre historien til alt dette hun kjenner så godt.
Til sist har vi Borgny og Kjell som hadde fått turen anbefalt av andre. De var super positive og blide og nøt både turen, mat og drikke og hyggelig selskap!! Og vi nøt deres selskap, dette gjaldt alle selvfølgelig.
Borgny og Kjell på "byens balkong",
Det er alltid en utfordring for meg når jeg har andre nasjoner med. Er det skandinaver, må jeg snakke ekstra høyt og tydelig, ellers må alt sies på engelsk. Kirsten greide seg fint, akkurat som Gitte for noen uker siden!!
utforsker hotellet Pandora Suites,

Ellen, Kjell, Borgny og Kirsten i den gamle moskeen,

på vei opp på muren,
Hva var spesielt i går? Jo vi traff Jorgos utenfor huset vårt, dessverre hadde Trond og Ann forlatt oss da, og vi gikk på utstilling nede i Sabbinonara ved Koum Kapi! Kjell synes ikke det gjorde noe å være eneste hane i kurven på Salis!! Helige han, så mange flotte damer! Turene går som vanlig hver onsdag klokken 17.00 ut sesongen og etter bestilling etter det. Fredagsturene bare etter avtale heretter!!opplysninger om turene her: http://hverdagsliv-pa-kreta.webnode.com/
vi møtte Jorgos utenfor hos oss,

på utstilling med lokale amatørkunstnere, 


hygge og god mat og drikke!!
Du, jeg har så mye besøk fra Norge om dagen, og blir opptatt i hele helgen og trenger en pause fra skrivingen siden jeg har så enormt stive skuldre og mye undervisning i dag( det får jeg enda stivere skuldre av). Du får vente noen dager før neste innlegg, men da lover jeg til gjengjeld at det blir et spennende innlegg!!!
Til vi snakkes, ha det supert!! 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.