Tre vandringer.

To byvandringer og en Halepatur på tre dager! Jeg hadde en ekstra vandring på torsdag, og tenkte at du skulle få et lite glimt av turene våre. Du vet jeg går jo fast hver onsdag, denne uken var det Heidi som pleier å være med, som hadde tatt med seg kjæreste, familie og venner. Og så kom min skolevenninne Hilde. Heidi hadde følge med ni andre, fire var med på turen, og fem kom på Salis etter turen, Trøndere hele gjengen. Her ser du de glade trøndere og Hilde.
Hilde, Roar, Heidi, Marit, May og Solveig

på farta,

fotografering er viktig

ved byporten i Topanas,

vi går på muren,
Dessverre kunne ikke Hilde spise med oss, så da endte jeg opp med bare trøndere på Salis. Det var  Torstein, Lars, Steinar , Håkon og Rune som ventet på oss utenfor da vi kom sultne og svette.Vi hadde det riktig hyggelig!
masse blide trøndere på Salis

vi koser oss,

















På torsdag hadde jeg en ekstra vandring, det var bloggleseren Arnfinn som hadde lurt med seg sin danske kone Lis, datter Maria med kjæresten Tenry.
Maria, Tenry, Arnfinn og Lis i Splantzia,

og Koum Kapi,
Arnfinn er stadig inne på fcebook og kommenterer innleggene mine så jeg synes at det var ekstra hyggelig å treffe ham i egen person med familien. De bodde på hotell Amphora nede i havna, midt i det fineste venetianske strøket, med store flotte rom, er jo en adelsbolig opprinnelig . Lurt å bo i gamlebyen å dra på stranda om dagen, nea Hora er rett rundt hjørnet med stranda der, eller Hrisi Akti og Agios Apostolous strendene en liten busstur unna. Med dem kunne vi ta en mer alternativ runde, og det er jo bra for meg også, så blir det mindre rutine. Alle som vil kan bestille turer utenom de faste hvis dere ikke er i byen på en onsdag eller fredag. Jeg får en del sånne turer utenom og det er helt greit, bare gi beskjed hvis det er ønske om noe sånt.
vi tar trappene opp på muren,

fin utsikt herfra,


solnedgang 
















Til sist var det fredags turen til Halepa da! Både Heidi og Hilde hadde håpet å være med, men det gikk ikke for dem. Øyvind og Hilde derimot ble med. Hilde er det som du ser av bloggen min tre av her om dagen. Du leste om den tredje Hilde både i innlegget om barndåpen i Halepa og 70 års dagen, ikke rart min mann blir forvirret, hvilken Hilde??
Dette er min skolevenninne Tinas datter som var her med sin mor i høst. De var jo også med på byvandring, og Hilde tenkte at hun ville ha med sin kjæreste Øyvind hit ned, og vise ham litt rundt. De bor på hotell Akrotiri litt lenger oppe i åsen i Halepa, og syntes at turen ut dit var fin og spennende.
Øyvind og jeg på vei ut,
















I går var det ingen i prinsens kirke, så vi fikk tatt fine bilder av dem i kirketrappen!
ved kirken,
Hilde og Øyvind i trappen,
på vei ut av parken,

nede ved sjøen i Tabakaria,
kattungen fra forrige uke,

husker du kattungen fra forrige uke? I går ble den venn med Hilde,

ved garveriene,

Vi hadde en fin runde, og jeg synes at denne uken med sine tre turer med ungdom hver dag har vært veldig inspirende. Jeg håper å se flere unge på turene, fordi historie er ikke kjedelig når den blir fortalt sånn, og dette er spennende historie som går tusenvis av år tilbake, men også handler om moderne tid. Jeg starter klokka 18.00 gresk tid, hver onsdag og fredag unntatt dagene mellom 21. juli og 2.august.
Lørdag i dag, jeg har gått tur med hundene, plukket egne vinblad, vært på laiki, gatemarkedet og laget dolmades og dolmadakia, fylte vinblader, paprika og tomater. Nå skriver jeg ferdig bloggen, og så skal jeg bare nyte en fridag!!! God helg hvor du enn måtte befinne deg.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.