Sommeren er her.


Ja, da er familien ankommet, og alle hjerter gleder seg!! Jorgos fikk holde Sebastian for første gang, Daniel gledet seg over å se oss , alle døtrene kom slitne frem og Dexter kom i buret sitt.
Familien ankommer,
Dexter tilbake i gården vår,
Han slapp ut av buret og var så lykkelig!!! Jeg ble rundslikket og han har ikke glemt noe. Han bodde jo her da var valp i 6 uker sammen med Jorgos og meg og alle dyrene i Jorgos Zoo. Stine og familie kjørte buss ut til hotell Helios i Agii Apostolii, mens vi kjørte Dexter, Tonia og Michelle hjem. Du verden for en velkomstkomité som ventet ham. Jack, Ektor, Moka og Daisy!! Bare se på denne lille videoen:
Jorgos og jeg kjørte ut til hotellet, og vi har kost oss masse, Daniel og mormor har badet i bassenget, og Jorgosbar på Sebastian mens foreldrene kom i orden. Etterpå gikk Stine og jeg på stranda med de to små. Så deilig å bare være sammen uten stress og mas. Nyter det.

Nå er det bare to dager igjen til Rafaellas bryllup og lille Jannis barnedåp. Vi gleder oss alle mann.
Jeg har hatt besøk av min venninne Hege fra Risør som du har lest om tidligere på bloggen. Hun bor i Nea Hora på det lille familie hotellet Iro sammen med sin søster og niese. Enkelt rom like ved stranda, med Apollopakke. De koser seg på stranda og har vært en del inne i byen. Jeg sykler ut til dem, eller vi treffes her inne.
På tirsdag kom Elisabeth og Rune også ut til Nea Hora og vi tok en lunsj sammen på moloen.
vi spiser i Nea Hora,
Da vi skulle sette oss, ser jeg et kjent fjes fra byvandring Else-Britt som selvfølgelig er fra Sandefjord akkurat som Rune og Elisabeth. For å gjøre en lang historie kort, var alle damene på bordet  fra Sandefjord, og "våre" sandefjordiger var i vindene. Selvfølgelig var en av mennene barndomsvenn av Rune! Ja verden er ikke stor!! Da Jorgos kom på Harleyen ble det ekstra storjubel kan du vel tenke!!
med sandefjordinger på sidebordet!
Men det er jo ikke så rart siden det ligger et hotell med eiere fra Sandefjord i bydelen. Jeg vet ikke om du har hørt om hotellet, det heter Candia hotell. http://www.candiahotellkreta.com/
Hege ble med på byvandringen i går selv om hun har problemer med å gå og bruker krykker. Hun hadde ikke vært med før, men tenkte at hun ville prøve. Vi fant tre lemstre damer dagen etter Samariatur, så det gikk like sakte for alle fire og vi unngikk trapper!! For noen spreke og tøffe jenter, ikke alle som orker det etter en sånn tur. Masse bravo til Hege,Torill, Elna og Marita!!
Torill hadde vært med før og hadde med familien i går. Stive damer og Hege på krykker, men jammen ble det ikke en helt topp tur allikevel.
Hege, Elna, Torill og Marita,


vi besøker middelalderkloster,

hui hvor det går,
For eksempel inne i det jødiske kvartalet spurte jeg en eldre dame som alltid sitter utenfor huset sitt når vi går forbi, om Hege kunne låne stolen hennes. Kjære vene, hun kom ut med alt hun hadde av pinnestoler, kan ikke la folk stå når guiden prater!! Men hun hadde ikke stoler nok til alle så Marita sto. Nei, det mente hun var feil,hun forslo at vi skulle spørre naboen litt lengre borte om å låne en stol av henne. Hun pratet i vei på gresk mens jeg fortalte jødenes historie, jommen skulle du vært der, he,he!!!! Jeg sa andre hadde gått ravinen, ja jeg har aldri gått noe særlig lo hun, men hun synes at de var tøffe!!
her sitter damene, mens vi har selskap av vertinnen,
Vi lot Hege få slippe da vi kom til eseltrappene i Topanas, hun fant familien og vi gikk så lenge de støle damene orket. Her ser dunoen bilder fra turen vår.

Torill i det jødiske kvarteret,

mor og barn,

fint i gamlebyen!!
Neste onsdag klokka 18 er jeg klar igjen for byvandring. Ingen tur til Halepa i morgen, da er mormor på stranda!!!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Nyheter

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.