Halepa og Tabakaria tur.

Husker du at jeg fortalte at jeg hadde mistet stemmen etter onsdagens byvandring? Jeg sparte og sparte på stemmen hele torsdag og fredag så jeg kunne snakke sånn nogen lunde på turen til Halepa. Hes og hostende, men jeg gikk! Det går ikke an å la gode kunder/støttespillere som Unni og Tor Arne i stikken. De har vært med fra de første turene, og har kommet igjen og igjen. Nå hadde de meldt sin interesse for Halepaturen, og det gledet jeg meg til.
God støttespillere i Halepa,
Ikke nok med at stemmen sviktet meg på denne dagen, laptopen ville ikke starte. Jeg troppet opp med hes røst og en laptop under armen. Laptopen skulle jeg levere inn til reparasjon underveis. Tror du ikke at den at den startet opp øyeblikkelig i butikken? Rare greier, gutten i butikken sa at han pleier å skremme pcene til å starte av seg selv! He,he. Vi trasket videre med laptop, så ble det blogg i dag også da, heldig for alle.
Tor Arne og Unni på vei inn i prinsessens park,
Det ble en  super hyggelig tur selvfølgelig med så åpne og positive mennesker med. Vi tok motsatt runde, Den nye museet, alle ambassadene, prinsens kirke, huset til Venizelos osv,og garveriene tilslutt.
vinbaren Dagli,

Nå som turene begynner klokken seks, har fisketavernaen nede i Tabakaria (garveriene),Θαλλασσινό Αγέρι,  Thallassino Ageri "Sjøvind" åpent etter halv syv.


flott beliggenhet!
Det var ganske mye folk da vi kom litt etter syv, og mange bord var reserverte. Dette er en ganske gammel taverna som bare er åpen på kvelden.
flott stemning,





Verdt et besøk og et kjent og kjært sted for byens befolkning. Beliggenheten er unik, og følelsen av å se solnedgangen og himmelens skiftende farger her er ute, er magisk. Vi tok oss bare noe å drikke, pratet og hadde en hyggelig stund i fred og ro. Det inspirerer meg veldig å treffe igjen bloggleser og byvandrere som støtter meg gjennom hele året, og dukker trofaste opp hver gang de kommer til byen. Unni påpekte at bare Jorgos manglet, da ringte han og spurte hvor vi var. Så kom han ut med Harleyen og holdt oss med selskap litt.
sjelden at Jorgos kommer på turene,
Jorgos ved bordet hos oss

inspiserer Harleyen,

solnedgang,

trappene i garveriene,

på vei innover mot byen,

vi ser Halepa og lysene på tavernaen.
En annerledes Halepatur, med god stemning og vakker solnedgang. Kanskje du blir med oss på en av disse turene våre på fredager?

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Nyheter

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Imbros ravinen

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.