Fredag og lørdags rapport.

Lørdag med lett regn, varmt klamt og fullt av Saharasand. Gjett om vi er lei av denne sanden, vinden og støv som kryper ned i halsen og luftveiene. Vi klager ikke mye på været her på Kreta, men fy nå er vi lei!!!! Hver gang dette støvet faller som regn, legger det igjen et dekke med støv på utemøbler, biler, sykler og planter. Vi venter til det er over for denne gangen, og spyler det bort. (til neste omgang!) Pusteproblemer for oss som har luftveisproblemer, er bare en negativ bieffekt. Jeg sitter i senga om natten, og hater det til gangs.Vi har hatt ekstra mye av det i vinter og vår, og det er slitsomt for alle, virkelig!!!!
I dag regner det, vinden har lagt seg og den klamme varmen har sunket litt. Så typisk forresten at vi ikke hadde noe regn nesten i februar og april, mens i mai er det stadig grått med regnbyger. Ikke mye vi kan gjøre med det da!!
det regner,
14. mai er dagen da jeg ble mor for aller første gang i 1980. Min elskede datter Stine fyller 36 i dag, men vi er så langt fra hverandre!!Mors hjerte svulmer....
en gang på 80 tallet.....
meg og Stine med de fine guttene hennes,
" Tyskerne" er kommet ved siden av, dvs at sønnen og svigerdatteren til naboen Katina er ankommet for sommeren!! Slutt på roen, nå har jeg arbeidere på den ene siden ( til klokken 15),og høylytte Irini på den andre siden hele dagen. Never mind, blir jo vant til det også!!



Jorgos har ligget til sengs i en uke nå. Han hadde feber, var slapp og verket overalt. Han sov for det meste og trodde sikkert at han hadde lungebetennelse og var døden nær. Uff og akk og stakkars meg!! Jeg prøvde å holde motet hans oppe, og på onsdag dro han opp på sykehuset og ble undersøkt. De fant litt luftveisinfeksjon og da hadde han fått det bekreftet: Han var skikkelig syk!! Legen skrev ut medisiner og pasienten ble feberfri og uutholdelig!!! Mas og roping og uffing og akking hele dagen. I dag har hatt vært til kontroll på sykehuset, og virusen herjer fremdeles i kroppen. Virus? Ikke lungebetennelse? Han har nok hørt det han ville høre første gangen, men at luftveiene er angrepet det er sikkert. Ja, ja samme kan det være, la ham bli frisk snart og komme seg ut av huset igjen!! Være glad og fornøyd og sitte å prate med folk, drikke kaffe og se på folk, jeg orker snart ikke mer!
Se det, der fikk jeg det ut!
sjefen er syk og Harleyen står der i regnet og venter...
I går ettermiddag kom jeg meg ut av huset og ut til Halepa med Anne Grete og Per Magne, her får du noen bilder av dem underveis.
vi går ned til garveriene,

Janne Grete studerer kummene de brukte,

ved garveriene nede ved sjøen,

på vei tilbake,
De har vært med på byvandring tidligere og Janne Grete er mor til Tina som driver neglstudio i Hania og restauranten Me Gusta. Per Magne er ivrig bloggleser og det er jo ekstra hyggelig å treffe dere som leser, kommenterer og bruker turene jeg skriver om og spiser på stedene jeg anbefaler. Veldig inspirerende for meg.













Vi gikk raskt, veeeldig god form på dette paret, og gjorde unna runden vår på 90 minutter!! Her kan du jo nyte noen av bildene, så kanskje blir du med på turen og på bildene etterpå, hvem vet?

typisk Halepa nabolag,

det nye arkeologiske museet i Halepa er ennå ikke åpnet,

på vei ut har du denne utsikten,

og denne,
vakker utsikt fra garveriene,

på slutten av turen i Koum Kapi,

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.