En spesiell vandring.

Hvorfor kaller jeg den spesielle, er ikke alle vandringer like spesielle? Jo, men denne gangen hadde vi med noen under, si 50. Frem til nå har det bare vært godt vokse med i 2016. Gleden min var stor da jeg endelig fikk noen ungdommer med på turen.
Hele gjengen underveis,
Marte, Raymond og Marte Catalina var inspirerende interesserte deltagere. De to jentene er stesøstre med samme fornavn!! Marte C, har problemer med å gå, og sitter i rullestol for det meste for å avlaste bena. Hun stilte allikevel opp på vandring med kjæresten Raymond som "pakkesel"(bæring av stolen) og kjøring av stolen. De hadde mot til å melde seg på, og når jeg skriver at "alle" kan være med, mener jeg akkurat det. Marte fikk med hele turen, bare i trappene i Topanas, gikk hun, og de klappet sammen den supersmarte stolen som Raymond stolt bar. For noen flotte tøffe ungdommer! Jeg kuttet litt på ruten og alle var fornøyde. Det er dette jeg skriver, og virkelig mener, vi får de fleste med rundt, men man kan også  "hoppe av" underveis og vente på oss når vi kommer tilbake, for vi går jo en runde. Vi harjo hatt en hund med, og en på 4 år. Vi mistet en ivrig fotograf inne i den jødiske delen, men med hjelp av mobiltelefon, fikk vi henne tilbake!!!
Raymond ved starten av turen,

på Kastelli,



fra klosterruinene, 

vi ser på utsikten,

Dessuten var det 14 med, ny rekord for dette året!!!
Vi hadde familie fra Drammen/Holmestrand, Heidi og Henning for andre gang, med ungdommer og tre barndomsvenninner fra Holmestrand, Inger Helene, Eva og Kari. Selvfølgelig hadde de felles bekjente og praten gikk på Salis. Kari hilser til Helge!! Håper jeg fikk det riktig nå!!!!
alle samlet i det jødiske kvarteret,

mye spennende,

her går vi i trapper,

vi venter på den forsvunnede fotografen,

og vi venter,
Tre venninner fra Trondheim , Liv,Turid og Kirsti, som hadde fått turen anbefalt av en fra Hania som bor i Trondheim og leser bloggen!! Det må jeg si, imponerende og helt nytt for meg. Og Kari med leilighet i Nea Hora som har vært med to ganger før, hadde med barndomsvenninnen Gerd som er på besøk. Dessuten hadde vi med Marita, også hun for andre gang. Så jeg vil kalle det en venninne- familie tur denne gangen!! Sprudlende, hyggelig med så mange gode venner og selvfølgelig, som alltid, mulighet for å treffe nye mennesker på disse turene.
smale gater i Splantzia,


og gjennom Daligianni gata på vei mot Salis.
Jeg vil bare nevne at Marita og jeg går til Halepa på fredag klokka 17.00. Oppmøte ved kontoret til GS Tours som vanlig Episkopou Chrisantou 37, hvis noen vil bli med oss, og at fra neste uke blir det avgang en time senere, altså klokken 18.00. Ha en fortsatt god dag, og drøm om Kreta hvis du er langt herfra!!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Småprat

Hjemme igjen.

Spilia

Nyheter

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.