Badetur til Nea Hora

Nok en fantastisk vårdag, som minner om sommerdag med 30 grader i skyggen, vindstille og ingen skyer. Vi tok med oss de fire hundene våre og tuslet ned i havna på vei mot Nea Hora i morges. Havna var full av cruiseskipturister, lokale og andre turister. En flott dag å oppleve øya og byen på.



Vi gikk rundt langs sjøen mot Nea Hora. Nede i den lille havna holder fiskerne til, de selger fisk om morgenen, reparerer garn, drikker kaffe og prater. Her holder også hobbyfiskerne til, de har båtene sine her og har sitt eget møtelokale.
fisken er utsolgt og fiskerne hviler,

På stranda var det litt folk, både de faste vinterbaderne og andre som dyrket solstrålene. Stolene og parasollene er ikke kommet opp enda. Det er en byråkratisk prosedyre som foregår hver vår, om hvem som skal få ha stoler på strendene. De må søke hvert år om å leie området på stranda.
Enn så lenge ligger stranda der i all sin prakt. Man kan ta med egen parasoll og kjøpe seg en liten stol. no problem!!

Vi tok sikte på den borteste delen av stranda, der vi ikke ville forstyrre noen.
fint her borte ved trappen,
Moka er bare ca. 8 måneder og full av liv, men veldig snill. Hun er ukjent med svømming og bading, og på søndag hadde jeg tatt henne uti da jeg badet. I dag gikk hun uti selv, oppdaget at det var helt topp,og gikk nesten bananas!!
fart og moro med en valp.

Jeg svømte mens Katerina fotograferte, her ser du hundene i aksjon på stranda!! Ektor svømte utover etter meg, mens Jack, Daisy og Moka badet helt innerst.


deilig for Moka å hvile litt også


















Her ser du situasjonen der Moka tar imot Ektor mens Jack passer på meg som kommer svømmende etter. Morsomt?
Jack og Moka med svømmende Ektor,

der kommer han jammen!!


velkommen !!

la oss leke litt!!

Jeg fikk litt av en mottagelse da jeg endelig kom inn igjen!!!
Katerina vasset bare i dag, og syntes at hun var tøff. Det er jo tross alt bare 19. april og sesongen er laaang!!
Etter en times tid i sola med vann, kaffe og medbragte kanelboller, gikk vi gjennom de smale gatene i Nea Hora med fire lydige trøtte hunder!! Du kan tro de var glade og lykkelige da de fikk en dusj av hageslangen, vann og hvilt seg i solen.
Snorkende hunder er også ok!!
I morgen er jeg klar til byvandring. Kommer det noen tro? Vi får se, lite folk foreløpig....

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.