Vinterhverdager.

Vi nyter vakker utsikt til fjellene,
Ja nå har jeg vært hjemme i en måned allerede. Jeg har vært på menge små og store turer som du allerede har lest om, og endelig fått av gipsen på hånden. Men før det måtte jeg til flere kontroller på sykehuset. Det er en del venting involvert i besøk på sykehuset, men flinke folk og ingen utgifter hvis du har helsebok i orden . Alle prater med hverandre, spør hvor man er fra, landsby, by, eller hvilket land. Snakker om legene, sykdommer og skader. Forstår man språket, er det ganske underholdende synes jeg. Bare man er forberedt på venting. Siste avtale jeg hadde var for torsdag den 4. Dette falt sammen med generalstreiken som lammet landet denne dagen, så jeg dro opp på fredag og fikk av gipsen, endelig!! Nå sitter jeg med armen i lunkent, saltvann og gjør øvelser så ofte jeg kan. Dette skal hjelpe ifølge legene på sykehuset. Dessuten venter jeg på at været skal bli like flott og vindstille som før jeg fikk av gipsen så jeg kan bade igjen. Det er aller beste måten å bli bedre på, øvelser og svømming i sjøen.
Vi har en god del banking, drilling og bråk fra nabotomta. Se her hvor lite som er igjen av nabohuset!!! Det er en byggeplass i stedet for nabohus med hage, men det blir nok flott tilslutt. Her om dagen støpte de gulv og vi hadde en svær betongbil i gata med et rør over hele hagen vår hvor de pumpet inn sement.
alt som er igjen av nabohuset,

sementbilen i arbeid,
Selv om jeg ikke er ute i gården om dagen, det er mye bråk frem til klokka 15, og ingen sol. Men det blomstrer litt nå også. Kamelia planten står i knopp, så flott å se på denne vinterblomsten. Dessuten står sjasminen min full av blomster og knopper nå. Sitron og oliventreet mitt har både frukt og blomster og det dufter så deilig!!!!!
kameliaen full av knopper,

vintersjasmin,

vakre blomster og duft,



siste rosen før jeg klippet ned rosene mine,
Vi går og går, mest rundt i havna og ut på moloen, og fjellene ligger der så hvite og skinnende når skyene letter.


Ellers regner det av og til, og på lørdag var det liten storm og jeg hadde en pysjamasdag.
Har hatt med Wenche også på tur med hundene, vi nøt solskinnet ute ved fyret med hundene. Vi satt nede i båthavna i sola i flere timer etterpå, herlig å kjenne sola varme sånn i februar!!


Jeg har vært med min niese Rafaella på prøving av brudekjoler sammen med mor, svigermor og venninner. Veldig hyggelig å bli spurt da!!! Vi har flere avtaler så får vi se hva hun ender opp med. bryllupet er 4. juni.

Mange ting i mitt liv startet i slutten av januar/ begynnelsen av februar.På denne tiden ankom jeg Kreta for første gang med lille Stine i 1983, 33 år siden!!!! Tenk tulla blir 36 i mai og er selv mor til to små! Ja tiden går. Så ble Jorgos og jeg sammen i januar 1989, 27 år siden, og vi giftet oss borgerlig den 19.desember 1990 og med kirkebryllup den 30.mars 1991. Vi har altså 25 årsjubileum. Siden jeg var borte i desember, feiret vi litt i januar i stedet. Dessuten flyttet vi inn her i slutten av januar for fem år siden.
Livet går sin gang og vi er inne i siste vintermåneden. Vi snakkes du!!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.

Kathara Deftera i Nea Hora