Travel Massive Kreta

"Crete4Seasons" 
Hei, nå skal du  høre her hva jeg opplevde i kveld.Jeg satt og leste nettavisen for å skrive blogg. Der leste jeg at Platanias kommune skulle være med på et arrangement som støtter helårsturisme. Dette var interessant tenkte jeg, og leste videre. Det viste seg å være et nytt initiativ på Kreta som heter Travel Massive. Første møte skulle være i kveld klokka 18.00 nede i havna. Jeg gikk ikke på Travel Massive avdeling Kreta, og meldte meg på. De vil også bloggere med sto det. Hva er så Travel Massive?
Jeg gikk til kafeen full av undring som alle andre som dukket opp, hva er dette? Er det noe for meg?
Jeg snakket med en hyggelig dame som produserer naturlig såpe av olivenolje og aske. Vi ble enige om at hun sender meg info om såpen og fabrikken sin, og at jeg skriver om det. Vi får se om vi kan arrangere turer til bedriften, høres spennende ut.
Maria Sarri lager såpe,
Det viste seg å være et verdensomspennende konsept som er basert på frivillig samarbeid mellom forskjellige parter innenfor reiselivet. Norge, Sverige og Danmark er også med, Kreta starter nå.
hver og en snakket og kom med ideer,

Vi hørte på forskjellige om snakket om hva dette er og hva de ønsker for turismen på Kreta. En av de som har startet opp hele konseptet Travel Massive  hadde kommet fra Australia og ønsket oss alle velkommen til "familien".
mannen i blått er australieren,
Målet for Kreta er helårsturisme og det var veldig realistisk og mange gode ideer. Forskjellige ideer og forslag og diskusjoner om hva som trengs fra deres side for at vinterturisme skal være mulig. "Crete4Seasons" er mottoet for avdeling Kreta. De skal ha tilsvarende møte i morgen i Rethimno og på søndag i Iraklio.
forskjellige folk med ideer,

Jeg tok ordet som eneste blogger, og eneste skandinav, og de var entusiastiske over å høre på meg. En som vet hva skandinaverne vil ha og hva de ikke liker!! Husk at ordføreren i Platanias var der også.
Vi fikk et flott foredrag med Power Points fra havnesjefen i Iraklio som fortalte om hvordan de tar i mot cruiceskipturistene der.
Spennende og nytenkende. Her for du noen glimt fra hans fremvisning.
transport for turister med bevegelseshemning,

tanken bak turismen i Iraklio,
Etterpå kom det flere reiseselskapseier og ville samarbeide. Vi får se hva det kan føre til.......
Det positive er at det finnes sånne initiativ og at de som jobber innenfor turistnæringen på Kreta våkner opp og ser at noe må gjøres for å få turister hit hele året!!
Det ble snakket mye om alt det øya har å by på også og særlig utenom sesongen!!!
God helg!!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Hjemme igjen.

Spilia

Nyheter

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.