Strata tours

Et lite lokalt turistkontor,
Husker du at jeg skrev om Travel Massive på fredag, og at det kom noen reiseselskapeiere bort til meg etterpå? Nå har jeg truffet en av dem, Stelios Milonakis og det han har å tilby liker jeg. Så håper jeg at du også vil like det! Jeg traff han her i Splantzia igår formiddag, og vi fikk oss en god prat.
Stelios i Splantzia,
Han og kone pluss en hollender, driver Strata tours. Kona hans er engelsk og heter Angela  og liker å gå på fotturer. De hadde en taverna i Kastelli hvor de bor, Το Κελλάρι The Cellar, men tenkte at noe mer hadde vært bra. De samarbeider med et engelsk kontor og med en hollender som arrangerer turer i Ierapetraområdet.


Stelios og Angela,
Så startet de altså dette prosjektet med vandre, sykkel og tematurer. De har et opplegg med ukesturer som man kan melde seg på og komme seg ned på egenhånd, og dagsturer i området rundt Kastelli (Kissamos).
To forskjellige vandreuker, med ulik vanskelighetsgrad, og to forskjellige sykkeluker. Temaukene er: Gresk påske, mat og vin, jeep turer,yoga og vandringer,fiskeferie, ortodokse Kreta, gastronomiske Kreta og  Kampen om Kreta. Ukesturene er med transitt fra flyplassen, hotell, frokost og tavernabesøk om kveldene.
Som du skjønner er det turer for enhver smak. dagsturene er til de klassiske stedene som Knossos og Elafonisi, til Balos med minibuss og vandring ned til stranda, små gåturer i nærområdet, mindre raviner og turer gjennom landsbyer, solnedgangsturer ,matlagning, osv. Og noen turer med minibuss: Historie,arkeologi og strand Polirrinia, Kissamos,Falassarna, Landsbyliv Topolia,  Oliven og kirker, Kolimbari og Kissamos.
spennende forslag til turer og aktiviteter,
turer man kan be om,




















Jeg skriver om dette, fordi jeg liker opplegget deres og tror at det kan passe noen av dere som leser bloggen min. Det er et lokalt foretak med lokale ansatte og kan skreddersys etter behov.
mye å velge mellom her,
Stelios foreslår å prøve å lage en gruppe til en av turene, eller lage en skreddersydd tur. Hva synes dere? F.eks en vårtur med noen lette vandringer og guidede turer? Jeg ville selvfølgelig bli med selv på endel av arrangementet og delta som guide ved behov. En helt ny ide. Dessuten leter de etter noen kontakter i Skandinavia som kan booke flyreisen ned med grupper. Noen forslag til reisebyrå som kunne tenke seg å prøve dette samarbeidet? Det gjelder å tenke nytt og å prøve nye ting. Les hjemmesiden deres: http://stratatours.com/ og nyt flotte bilder og les om turene de arrangerer. Her er all info du måtte trenge. Kanskje du fikk noe å tenke på, eller i iallfall hygget deg med lesningen!! Drøm deg bort til våren på Kreta.
Jeg støtter alt som kan fremme tanken om et alternativt Kreta, ikke bare turistmaskiner,strand, sol og barer. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Småprat

Spilia

Nyheter

Kathara Deftera i Nea Hora

Hippiene på Matala stranda.

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.

25.mars gresk nasjonaldag