Siste innlegget i 2015

Julepyntet i gamlebyen,
Ja da er dagen kommet til det siste innlegget i dette året. Jeg reiser til Norge tidlig lørdag morgen med valpen Dexter som skal bo hos døtrene mine på Røa. Resten av gjengen av hunder og katter skal være hjemme sammen med Jorgos. Det blir nok stille og rart for dem alle sammen. De hadde jo omsider vent seg til ham.
Dexter og Ektor deler seng!!
Han har vokst voldsomt de siste ukene, men kan fremdeles reise inne i kabinen med meg. Vi skal jo bytte to ganger og jeg bare håper at han holder ut, stakkars hund.7 timers reise er jo endel, men det går sikkert bra.














Her er byen pyntet og i kveld klokka 19.00 skal treet utenfor Agora tennes med musikk og underholdning.
treet klart til å tennes,
Der står også huset til Santa Run, dvs. hvis du oppholder deg i byen og har meldt deg på her : http://www.santarunchania.com/ eller i INKA butikkene på hele Kreta, kan du hente nissedrakten med startnummer fra SantaRuns hus. det går av stabelen den 27. desember og jeg er lei meg for at jeg ikke skal delta iår. Du kan lese om dette fra desember 2013 og 14.
Santa Runs "hus" ved Agora,
I går gikk Jack, Dexter og jeg en tur rundt i havna, og her er resultatet av runden i bilder. Båten nede i havna var ikke tent enda men ellers som det pleier.







Gamlebyen er pyntet og fra 15. desember starter utvidede åpningstider, dvs. de er åpne hver kveld fram til jul.

stille i Halidon,
Jeg har aldri vært noe"julemenneske", derfor liker jeg den mindre stressende førjulstiden her på øya. Riktignok har det forandret seg i de siste 20 årene ganske mye. Men de hektiske forberedelsene, og alt det materialistiske julen fører med seg, finner du ikke her i så stor grad. Grekerne er mer avslappet i forhold til julen. Men de pynter hus og gater og spiser noen gode måltider både på 1.juledag og nyttårsaften. Her er jo det å sitte sammen å spise veldig viktig hele året.
bak Domkirken,

Du kan lese om jul på Kreta i mange av mine gamle innlegg.
Da er jeg tilbake igjen i midten av januar, så til da: God adventstid, jul og nyttår!!!! Så får vi se hva 2016 vil bringe av sorger og gleder og nye ideer og tanker. Jeg ønsker først og fremst at krigen i Syria må stoppe, at flyktningestrømmen blir mindre, færre drukningsulykker, sorg og nød som følge av dette, og mindre terror i verden. Jeg ønsker for deg og dine en tid med ettertanke, kjærlighet, ro og glede. Husk hva vi feirer, Jesus ble født i en fattig stall!!! Jeg er ganske fattig i norsk målestokk, og har ikke mye å rutte med i år, men jeg skal være sammen med barn, barnebarn, svigersønn, søster og "farmor", det holder for meg.
Da snakkes vi i det nye året!!!! Du kan jo lese gamle innlegg, det er nok å ta av!!!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.