To oktobervandringer.

Travle dager nå i oktober før turisthotellene stenger og direkteflyene slutter. Jeg har mine faste turer hver onsdag, og oppmøtet har vært formidabelt. Det må jeg bare få si. I tillegg hadde jeg en privat tur med 8 damer fra helsesenteret Villa Hjertegod på Jessheim sin uke på Kreta.
Anne, Tone, Merete( mor hjertegod),Randi,Hanne
Merete,Niina og Nina.
De kommer hvert år til uke på Troulakis Beach i Agia Marina, og har behandlinger, yoga, meditasjon og mye mer på programmet. Årets tema er livskvalitet, og de tok en avslappende runde i byen med meg, som en del av opplegget. det ble litt historie, litt sitting på benk, is spising osv. Merete Finstad Roland,  fikk meg anbefalt av en av mine første elever Kostas Troulakis så det var ekstra moro for meg!! ( også kalt Rolandaki av Kostas)
mye fotografering,
i det jødiske kvarteret,

tur i havna i sola,
Det var ekstra hyggelig og de satte tydeligvis pris på runden vår og den flotte gamlebyen og havna.
vi prøvde trappen under muren ved San Sebastian,

Jeg fulgte dem til den gode og flotte fisketavernaen Antigoni i enden av båthavna. her hadde jeg avtalt en meny for dem, men selv gikk jeg hjem til familien.
deilig med øl på Antigoni,

god taverna i rolig strøk,
Så til hovedturen med stort oppmøte. Det var Else-Britt som hadde lurt med ti kolleger til byvandring. Skikkelig blid gjeng det!! Ikke verst med så mange damer da! Ellers var det en venn av min venn Sidsel som hadde lurt med seg flere, og var syv i alt. Som du skjønner var bare disse to gruppene mange nok i seg selv. Interesserte folk, deilig vær og stille gater. Ellen som har leilighet i havna og har vært med før, fant oss oppe på Kastelli og ble med videre.
Hele gruppen med Ellen som fant oss her,
 Med på vandringen var: Nina,Dag,Elin Bente,Stig,Karianne,Reidun,Kari,Inger,Marianne,Gro,Hilde,Astrid,Grete,Inga Hilde,Dagrun,Ellen,Jorun,Else-Britt,Bjørg, Ellen,Steinar,Torild,Aud, Nina og Elisabeth. Som du ser hadde vi to Ellener,to Ninaer,og altså to Auder!!
oppe på Kastelli beundrer vi utsikten,

det gjelder å komme ned,

på vei i Splantzia
ved torget og Agios Nikolaos kirken,
Da vi kom til Splantzia  var kirken åpen og de som ville var inne og kikket. Etter forspørsel fra Else-Britt, tok jeg dem med rundt hjørnet og inn i en sidegate og viste dem den lille kirken Agia Ekaterini som jeg viste bilder av i siste innlegg,og fortalte historien om da vi giftet oss der. Du kan lese om dette selv i innlegget fra 30.10 og 31.10.2013.
De likte det og koste seg. Da vi kom rundt hjørnet på torget her kom han kjørende med Harleyen, til stor jubel fra gruppen. Der var jo brudgommen 25 år etterpå!! Jeg måtte jo bare vise dem hvor vi møttes også da vi gikk forbi Fagotto pianobar i Angelou gata.
Jorgos dukker opp med norskflagg på Harleyen,
På The Well of the Turk var det bare en hane i kurven, Steinar, de andre gutta forsvant før maten og overlot ham til oss!! Da vi satt på tavernaen kom Jorgos og holdt oss med selskap, så det ble stor dose med Jorgos og meg på denne vandringen. Bare koselig det, han pleier ikke komme, så det ble satt ekstra pris på.


Sidsels venner,

tyve blide damer og en mann, før Jorgos og Bjarne dukket opp.
Jorgos,Guri og Bjarne.
Guri og Bjarne dukket også opp, de vet hvor jeg er på onsdager etter åtte og spiser selv ofte på The Well og the Turk. Bjarne og Jorgos pratet videre og lokomotiv og motorsykler som de pleier. Guri og Bjarne er jo  av dem som jeg er blitt kjent med gjennom vandringene og jeg har til og med besøkt på Hvaler hvor de bor når de ikke er her i huset deres i Alikianos.
Vi håper været holder på neste onsdags siste vandring klokka halv seks!!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Nyheter

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Imbros ravinen

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.