Oktobertanker.

Sesongen er omsider over for de fleste av oss som er bofaste. Det vi si at vi nå ikke får så mye mer besøk, turisthotellene og butikkene stenger en etter en, flyene blir færre og direkteflyene slutter. Vi er inne i den siste delen av oktober, men gatene er fremdeles fulle av cruiseskipturister, noen tyske og danske på høstferie.
like vakkert uansett årstid,

mye mindre folk i havna,
 Været har vært stille , varmt og fint lenge nå, men det regner i dag, og man får en viss høstfølelse. Strendene er tommere, og alle de som har jobbet og slitt lange dager og kvelder i turistbransjen kan puste ut, legge bena på bordet og hvile ut litt. Jeg var innom Lydia i havna i dag, hun jobber frem til den 31., da reiser hun til kjæresten i Norge, min venn Irina inne på Agora har en uke igjen, mens andre har sluttet alt.
min siste gjest, Theresia i havna,
Mange som driver turisthotell reiser selv bort litt når sesongen er over, om enn bare til Aten.Sesongen er hard for de fleste. Selv har jeg sluttet å gå på vandringer, fra og med i dag. Og tror du ikke at det regner!!!  Sa jeg ikke at vandringene aldri fikk en dråpe regn!! Rart er det ikke?
Kastelli sett fra moloen,

færre folk på strendene nå,
Jeg kommer til å savne det, men akkurat nå føles det litt deilig å ikke skulle ut i regnværet da.
Alle mine gjester både familie og venner, og alle jeg har hatt kontakt med gjennom hele sesongen, er hjemme igjen. Rart å ikke ha fullt program, men du så sliten jeg er!
en vinter gjest,
Noen huseiere kommer jo nedover utenom sesongen så helt stille blir det heldigvis ikke!! Dessuten er jeg altså åpen for vandringer hele vinteren igjennom. Jeg lurer på dette med bilturer på vinteren, hvis noen har lyst til å bli med på tur, tenker vi på å tilby det. Klarer ikke å bare slappe av hjemme vet du!!
Altså: Hvis noen som oppholder seg her vil på tur kan det arrangeres etter behov, MEN vi tar ikke betalt, Jorgos kjører, jeg guider, vi ønsker bensin og mat betalt.
Har du egen bil, kan jeg være med og legge opp turen. Gi beskjed om noen føler at dette kunne passe dem....
Jeg tusler som vanlig ned til badetrappa om morgenen, her er noen bilder fra i går morges.
skolebarn på tur i byen,
















nabolaget mitt,

fra min morgentur,




















Flott utstilling frem til 1.november i Sabbionara med tittel: Samtale med den minoiske kulturen. Den er åpen fra 10-13 og 18-22 hver dag. Utstillingen har reist over hele Kreta og Hania er siste stopp. Nyt bildene.

utstillingen i Sabbionara,

vakre gjennstander,

med inspirasjon fra minoerne,

malerier,

og keramikk,

Jentene mine er samlet i Oslo, og de to yngste leter etter jobber. Vi håper de finner noe de kan leve av, det er tøft for familien å leve av min og Jorgos lave pensjoner alle sammen. Vet dere om noe, så gi beskjed.
Vi snakkes!!!!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.

Kathara Deftera i Nea Hora