Tilbake til hverdagen.

Deilig å være tilbake til hverdagen igjen.
hjemme best,

mitt hjørne,
Familie, dyr, naboer, elever, venner på besøk ( fullt opp). Jeg har besøk av Guri, Bjarne, Hege, Inger, Petter, Gro, Antonia, Katerina, osv.
Gro og Tonia i gården.

Heges siste kveld grillet jeg,
Jeg trenger mange dager i gården min, bare for å falle til ro igjen. Leser, ser Masterchef Sverige på laptopen , går på korøvelse, teatergruppe og har begynt såvidt med litt undervisning. Den eldste pusen vår , Suzy var sur på meg i mange dager, og nektet å komme hjem før etter at jeg kom tilbake fra Loutro. Nå har hun tatt meg til nåde igjen, og alle er enige om at nå får jeg jammen holde meg hjemme, både dyr og mennesker!! Ikke noe mer tull !!! Nå ligger Suzy på Harleyen utenfor hos oss, og kommer når det er mat.
Suzy sover, kan du finne bedre seng?

Boubouka passer på,
William i vinduet, svalt og godt,
Jeg bader i badetrappen, mens jeg lengter etter Loutros krystallklare vann, og oberseverer alle som bader der. Mange turister fra Aten om dagen, som ferierer i nabolaget og nyter et ettermiddagsbad i trappa.
far og sønn har gått for å bade,

på vei ned trappa,

sønnen leker med bølgene,

vi bader uannsett om det er skyet,

mye liv i Koum Kapi.
I gata vår er det fullt liv om dagen med oldebarn, barnebarn og en liten baby. Vi har fått et ungt par med sin lille datter, de flyttet inn i vår med sitt nyfødte barn. Nå er hun også med i gatebildet og vi liker det. De fleste tar stoler ut og søker etter litt avkjøling. Litt trekk i gata, litt skygge.
Vi har litt vind, bølger, mørke skyer og torden om dagen, men bare 10 minutter med småregn,
Vi var bedt ut på Bourbos, kafenionen her i Splantzia, i kveld, det var Harley menn med familier. Baby, småbarn, damer og koner. Koselig og rolig, må jo stille opp når husbonden stadig stiller opp for meg med alle nordmenn som kommer innom.
en fin rød Harley i Splantzia,

koselig på Bourbous,


ungene spiser is,

kunstvideo nede i det tyrkiske badet på torget i kveld,
Ha en god søndag du, jeg skal bare slappe av, det lover jeg!! Jeg må finne roen i meg selv igjen. Back to normal. Jeg lukker øynene og tenker på barnebarna. Lykke.......



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Nyheter

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Imbros ravinen

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.