På tur med fem damer.

Litt av en tur jeg var på på søndag du!! Da hadde jeg med meg en gjeng med koselige Lyngdals damer Anne (som du leste om for noen dager siden og som fremdeles bor i Lyngdal),  De andre bor  i Stavanger, og de var: Eva, Anne kusine, Turid som er Anne venninne, med sin datter Eva og Turids venninne Margun.
Eva, Turid, Margun, Anne og Eva i Topanas,
Blide sørvestlendinger på tross av truende skyer. Vi tok en litt alternativ rute og damene var glade for å komme inn i sidegatene og opp i høyden å få utsikt.
veldig smalt på enkelte steder!

Den vestre vollgraven,

den 2. barneskolen ligger fint til oppå muren,

midt i det jødiske kvarteret,

den flotte inngangen til Renieri familiens hus,
Det er trivelig å vise folk rundt i en by jeg elsker og føler meg hjemme i.
på utstilling,

Agios Rokko

ved kirken der jeg giftet meg!
Samtidlig er det trist at det er så mange innkastere over alt, og at så mange bare går der de er , og setter seg der de blir "kastet inn". Men man må vel bare heve hodet høyt og svare dem negativt og be dem stoppe. Det er veldig fint nede i havna, og det finnes koselige steder med god service helt i enden ved marInemuseet. Meltemi, og Alcanea er rolige steder med litt å bite i i gresk stil med super utsikt. Eller den nye restauranten Arismari som ligger omtrent ved siden av Amfora. De har kretenske retter og et middels prisnivå.
Arismari ligger fint til,
Her skulle du få bra mat og bra service sier min datter Michelle, en venn av henne driver den og de går dit ofte. Anne har også prøvd den.
fra hjørnet ved Marniemuseet,
"Turistfeller" er det mange av, men det er opp til deg om du vil bli "fanget" eller ikke!! Be alltid om menyen og pass opp for spesial price for you tull!!! Bestem selv hvor du vil spise. Ella øverst i Kondilaki gata i det jødiske kvarteret, er veldig bra , men rett ved siden av ligger En Plo som jeg ville styre unna!! De lurer folk litt synes jeg, men for all del, de har god mat bare veldig overpriset.
denne koselige gata heter Kondilaki,

fra Kondilaki ved Ella,
Jeg tok damene i mitt følge med på fiskerestauranten Antigoni helt i enden av båthavna der moloen begynner. Den finner du hvis du bare går langt nok rundt hele havna. Her har de helt fersk fisk mye god mat ( ikke bare fiskeretter), god service og miljø. Anbefales.
fra Antigoni,

supert miljø og god sevice,

på tross av noen regndråper var humøret på topp,
















Ellers kan du trygt gå videre derfra og bort i Koum Kapi dit kommer du når du fortsetter fra Antigoni og følger sjøen. Her ligger det koselige spisesteder side ved side, kafeer, (mezedopolio de har bare småretter, meze ) som dit vi gikk på torsdag med brødrene fra Jæren , og små tavernaer. Ingen innkastere, rolig lokale steder med byens befolkning!!!
Koum Kapi vakker og rolig med mange alternativ,
Asotos Jios,
Det var noen tips bare. ha en fortsatt god dag. vanlig byvandring både denne fredagen og den neste, før jeg setter nesen nordover.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Nyheter

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.