Nordmenn på ferie.

Blide brødre med koner,
Her skal du høre hva jeg gjorde i dag og i går. I går hadde jeg et spennende besøk av en kvinne jeg lenge hadde lyst til å møte. Hun heter Anne og er søster av konen til en fetter av meg på farsiden. I fjor hadde hennes leieboer Rune bruk for hjelp mens han var her på ferie. Anne kontaktet meg og jeg ble kjent med ham her i gården min. Han snakket masse positivt om henne, og vi avtalte at hun skulle komme hit på neste Kretaferie. I går ettermiddag kom hun!! Jeg møtte henne i havna og fulgte henne hit. Vi fikke n koselig tur opp hit og en deilig rolig kveld i gården min. En ære å ha truffet dette flotte menneske!Det var så hyggelig med en rolig prat i gården her. Neste uke blir hun med på byvandring med venner.Vi sender hilsen til fetter Harald og hennes søster Laila.
Anne på besøk,
I dag etter mange timer med Skype undervisning hadde jeg en avtale med en norsk dame Brit som ville ha en vandring med hennes familie. Og hvilken familie!!! 5 av 6 brødre fra Vigrestad på Jæren med deres koner. Ny rekord med familiemedlemmer!!! 5 brødre, slett ikke verst.
oppe på toppen av byen over havna brødrene med koner,
Martin og Anne Margrethe, Johannes og Brit, Terje og Elisabeth, Kåre og Anne Sofie, Magnus og Audhild Adele. For en gjeng, humør, latter og glede hele veien. Vi tuslet rundt et par timer og etterpå gikk vi på Asotos Jios i Koum Kapi for et bedre måltid med meze.
vi er på utstilling i moskeen,
den flotte moskeen i havna, 



















Vi går i det jødiske kvarteret,




kapers i blomst ute på bastionen,

vi går ute på bastionen,
stor kapersplante,


koselig spisested/ kafenio,

jentene som vartet oss opp,

Koum Kapi i kveldsol,














Jeg fikk høre om hver enkel bror og deres koner. En sykepleier, en frivillig brannmann, megler, trekkspiller osv.. De påstod at de har ca 50 barnebarn seg i mellom!!!!!!
her ligger Asotos Jios,
Latter og tøys på tavernaen skåling og masse hygge.
vi koser oss med mat og drikke,
Brødrene bor i nærheten av hverandre, men de hadde ikke vært på ferie sammen på Kreta før. Nå kom de på grunn av 70 års dagen til Johannes som har hus i Kokkino Horio utenfor Hania. Han og kona Brit nyter Kreta og huset sitt her, og var så glade for å være samlet her. Det var ekstra artig å få være sammen med denne glade familien. jeg føler meg priviligert. Takk alle sammen!!!!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Nyheter

Aprilsøndag i havna

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Det greske alfabetet.