Junihelg.

Rene folkvandringen til fyret i dag,
Jeg sitter som vanlig i gården min og skriver på denne bloggen min. Det er så hyggelig nå på sommerstid hvor jeg treffer alle disse interesserte bloggleserne med deres familie og venner på byvandringene mine. De forteller hva de liker, hva de setter ekstra pris på, og så lærer jeg da vet du!!Håper du er fornøyd, jeg prøver å variere litt så det ikke skal bli kjedelig hverken for deg eller meg.
Denne fredagen var vi i Iraklio til Tonias rutine øyesjekk, alt vel , ny sjekk om tre måneder. Det er en to timers tur, og vi kjørte frem og tilbake ganske raskt siden jeg hadde byvandring. Den rakk jeg fint, men gråværet som lå fra Iraklio til Souda bekymret meg en smule. Kanskje det blir regn? Kanskje ingen kommer?
I Hania var det strålende vær, ikke en sky og 22 personer ventet utenfor busstasjonen!! Det er bortskastet å bekymre seg for ting man ikke kan kontrollere, men jeg lærer aldri.
hele gjengen og lite skyer som du ser,
 Det var venninnene Kari,Randi og Milly, Stine og Petter, Anne-Berit,Heidi, Anita og Hildegerd, Anne, Kaja. Og de som ble med på tavernaen var: Mette,Britt Heidi og Parwin, Edvin og Thorhild, Gitte, Hilde og Morten, Kristi og Bjørn.
Fint å ta bilder oppe fra kanten på San Salvatore,

her er vi oppe på Kastelli med utsikt over havna,

ballongselger på Kastelli,
Anyway, det var ekstra hyggelig å se igjen de trofaste 3.gangsvandrerne Morten og Hilde som var med på den aller første byvandringen min i mai ifjor!! Mette kom også for andre gang , denne gangen med to venninner.
Mette og Britt Heidi i Splantzia,
på glassgulvet inne i Agio Rokko,
Det var bare halvparten som ble med på The Well of The Turk på denne fredagen, og både turen og stunden på tavernaen var som vanlig veldig hyggelig. To danske kvinner hadde vi med, håper de fikk med seg det meste. Gitte holdt oss med selskap på tavernaen og det hadde hun glede av, ja vi skandinavere kan godt forstår hverandre hvis vi gjør en insats og moderer språket litt.
En av de som ble med var Gro som hadde kontaktet meg på forhånd om jeg kunne anbefale et sted å bo i Splantzia eller gamlebyen. Jeg nevnte bl.a. Splantzia Hotel og der fant hun rom. Min far har bodd der og likte seg, og på hotellet husket de ham, da Gro sa hvem som hadde anbefalt stedet!!
I går kom Morten, Hilde og Gro en tur til meg på is og gresk appelsinkake. Du kan tro vi hygget oss.
Morten, Gro og Hilde på besøk,
Været er fremdeles overskyet, men varmt og jeg hadde ikke moloen for meg selv denne formiddagen!! Det virket som alle turistene hadde kommet ut til fyret, sjelden å se SÅ mye folk utenom august. Mistenker at det kan ha vært cruiseskipturister også. Alle slags språk, litt dansk, tysk, engelsk, russisk, polsk eller tsjekkisk (ikke sikker der), gresk og fransk.
skyet søndag på moloen,

folk fra mange land,

fiskere,sykler og barnevogner,


bra med en pause,
Jack og Ektor badet og koste seg i sanden etterpå og her ser du Jack i aksjon. SÅ DEILIG med sandterapi etter sjøbadet for hans kløende hud!!
Jack koser seg!!
Vi snakkes!!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Småprat

Spilia

Nyheter

Hjemme igjen.

Kathara Deftera i Nea Hora

Hippiene på Matala stranda.

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.