Vi besøker TheHotel.

Rullesten med logeoen deres.
Hei, igjen. Du sitter kansje på påskefjellet eller på hytta, eller kanskje du bare er hjemme i dag på denne langfredagen 2015. Her er det vårlig og deilig og flere av de nordmennene som er her på ferie og sitter rundt på kafeene her i Splantzia og nyter livet.
Turistene begynner så smått å komme,
Her hos oss er det skoleferie fra mandag av. Det var skolegudstjeneste i kirken her, og det ringte som vanlig kraftig, men senere enn den vanlige tiden klokka 7. I dag begynte de klokka 9 heldigvis. Nede i Koum Kapi var det fullt av skolebarn på vei tilbake til skolene sine. De hadde fått en runde i byen etterpå, og da jeg badet i trappa kom de forbi. Er det kaldt i vannet spurte sikkert fem barn. Ja, svarte jeg som sant er. På søndag er det palmesøndag, og den seriøse feriringen begynner. Hele neste uke kalles  Μεγάλη Εβδομάδα Megali Evdomada som er navnet på påskeuken.
Jeg min siste norsktime snart, så er det ferie for meg også. Min skole har også påskestengt!!
I går var jeg på besøk hos tvillingbrødrene Solidakis de driver bookingbyrået TheHotel og er helt lokale. De har hotell og villaer på hele Kreta til leie, men mest i Haniaområdet. Fra Elounda ved Agios Nikolaos til Kastelli og sørkysten som Loutro og Paliohora. Hrisi Akti og Platanias, Stavros osv.osv. i Hania området. Du kan finne hus til leie, både i sentrum og i landsbyer. Bilutleie og annet følger også med. De er jo eksperter på Kreta. Det som gjør at jeg skriver om dem her, er at jeg gjerne vil støtte opp om noe som er 100% lokalt. Ikke bare store reiseselskaper og internasjonale booking byråerDe er Haniabaserte og har lokale hotell, pensjonat og villaer.
inngangen mellom klesbutikkene,

 Her ligger kontoret mellom Pull and Bear og Berska, ( du vet de spanske butikkkjedene ved siden av Sara.) De har holdt på i 10 år og utvider stadig omfanget av tilbud. På det lyse hyggelige kontoret, deler de ut små rullestener fra stranda med logoen deres påmalt.
Tvillingbrødrene fra Hania har to ansatte på kontoret, og jobber stadig med å oversette siden deres til så mange språk som mulig. Da jeg fortalte dem om bloggen og at dere som leser den leter etter steder å bo på Kreta utenfor pakkene, og med lokalt tilsnitt, synes de var en god ide og skrive om dem i bloggen. De er utrolig blide , høflige og entusiastiske. Her ser du alså gutta, kontoret og den fantastiske utsikten de har der oppe fra.
her bookes det for fullt,


en kunde i sofakroken,

tvillingbrødrene Manolis,

og Jannis,

utsikten er uslåelig!!!
Kontoret ligger høyt over bymuren og den vestre vollgraven. Hvorfor ikke ta en titt? Jeg håper du liker å lese om lokale småbedrifter og at du satte pris på dette hyggelige kontorbesøket!!!
Nå skal jeg bare ha en Skypetime med norsk, så er det byvandring!! Bye, bye!!!!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Nyheter

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Imbros ravinen

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.