Vår i Splantzia.

Det er grønt om dagen,
Vi er inne i mars måned og det blomstrer rundt oss her i Splantzia. Mars er "min" måned, jeg er født i mars,og feiret dagen med barn, mann og Katerina. 58, ja tiden går og jeg kjenner årene. Det er både postitivt med erfaringer, voksne barn,og barnebarn, og negativt med plager og svakheter.
Men, men ingen kan skru tiden tilbake igjen, Spent på dette året jeg har foran meg. Utfordringene står i kø.
Oppe på muren er det grønt, gult og oransje om dagen. Fjellene er fremdeles hvite og det falt mere snø de siste dagene. Sola varmer og vi nyter følelsen av vår.
blomkarsen blomstrer,

valmuer,




og vakre margaritter,

Det lukter vår, det dufter og fuglene synger. Jeg nyter turene med hundene, og jeg følger med på trærne som er fulle av knopper.
fugler synger,

 Det eneste fruktreet vi har i hagen vår står i full blomst ved siden av naboens appelsinblomster.
plommetreet blomstrer,

appelsin og plommeblomster,
Sommerfugler og fuglekvitter. Hele Splantzia og gamlebyen er i en oppfrisknings fase. Kafeer, hotell og tavernaer pusser opp, vasker og maler. Vi hadde som sagt et cruiseskip her på søndag som en liten påminnelse om hva som venter oss utover. Så lenge er det deilig å ha denne roen før påskeferien hvor byen blir fullt opp av greske påsketurister. Skoleungdommer kommer allerede nå på skoleturer fra hele landet. Vi har riktignok hatt gråvær og regn og ingen sol. I dag dukket sola opp og det varmet oss alle sammen. Endelig sol og smil overalt.Kafeene har satt ut bord og stoler og nøt sola.
vi begynner å sitte ute på plassen i Splantzia,

Tenkte å fortelle om kattene i nabolaget inkludert min egen kjære William. Han er en ordentlig stuekatt, men sover gjerne ute også. Se på disse bildene:

jeg liker meg best på sofaen,

men en gammel motorsykkel går greit,
blir det snart noe mat tro?

Nabokatten som holder til i gata vår og tilhører italienske Kristina går fra dør til dør. han sitter utenfor de forskjellige dørene og venter på mat og kos. Kristina kommer tilbake snart og foreløpig er det en som bor der og passer kattene hennes, men denne pusen vet å smelte alles hjerter. Inkludert min mann selvfølgelig!!
den ene dagen på denne dørmatten,

neste dag på denne!!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.

Kathara Deftera i Nea Hora