Formiddagstur med Katerina.

Nok en herlig dag, de kommer som perler på en snor om dagen, den ene finere enn den andre.I dag gikk Jack, Daisy,Katerina og jeg en tur til Nea Hora. Ektor har vondt i benet,og setter det ikke ned engang.Han har fått kostantert reumatisme og må ta det med ro.Han lå og solte seg på taket da vi gikk. Jack likte ikke å gå uten Ektor, men han kom etter endel masing. Katerina har noen dager fri og kjeder seg litt, så vi hadde avtalt å gå en tur i dag.
fint å sitte på benkene å se utover,
Katerina på vei mot Nea Hora,
Den følelsen det er å være ute en sånn vindstille solfylt dag i januar, kan ikke beskrives. Vi gikk havna rundt og langs sjøen fram til stranda i Nea Hora. Det satt en hel koloni med skarv på steinblokkene utenfor fyret.Noen måker holdt dem med selskap,de tåler heldigvis innflyvende fremmede fugler på deres blokker!Ganske flott å se på synes jeg,men jeg er jo i overkant interessert i fugler da!!
skarv og måker holder vakt,
I den lille havna i Nea Hora, var det fiskesalg, garnreparasjoner og politiske diskusjoner på gang.
garn må repareres selvom man er hobbyfisker,

salg av nyfisket fisk,

deilig vær å reparere garn i med gode venner,
Vi slapp hundene løs på stranda og det nøt de fullt ut.
Jeg hadde naturligvis badetøy med, og Jack som den badevakten han er, fulgte med uti, men holdt seg inne på grunnen og bjeffet i vilden sky som han pleier til jeg kom opp. Han kjefter fælt vet du, kom lenger inn!!roper han. Ikke svøm så langt ut er du snill!!Må jeg si det hver gang! Hardt liv å være badevakten min, jeg hører ikke på han vet du.Men kaldt var det så jeg ble ikke veldig lenge.
vi går sammen,

lenger ut vil han ikke,

kom inn igjen, hører du?

endelig tok hun til vettet og kommer ut av vannet!!
Livet er godt når jeg kan bade,gå og ha selskap av en god venninne og fine hunder.
Vi gikk forbi fugleutkikksposten der skarvene holder vakt over innløpet til havna,heldigvis. De satt der fremdeles.
skarv og måker 

ser dere noe??

Vi satte oss på Tesseres Epohies (De fire årstider) og nøt en varm drikke og sjokoladekake. Flott utsikt stille i havna.
super dag for fisking,


vi tar en pust i havna.

Det skyet over og i morgen kanskje det blåser igjen, hvem vet!!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Småprat

Hjemme igjen.

Spilia

Nyheter

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.