Gamlebyen.

Som du sikkert vet bor jeg i gamlebyen i Hania. Her har vi det så koselig og stillere nå enn i sommersesongen. Jeg tusler gjennom gatene både sent å tidlig på vei hit og dit.Nå har jeg hatt kameraet med noen kvelder,og tenkte å dele noen bilder med deg.Gamlebyen er byens hjerte,og byens befolkning elsker å ferdes her både tidlig og sent. Enten det er torsdag,søndag eller lørdag er det folk ute på byen.Familier og venner som er ute å spiser, eller yngre på barer og kafeer er som oftes fulle hele døgnet.
Søndag kveld bak domkirken på Kokkino Podilato,


Åpne tavernaer i sidegatene  ved domkirken,,


















De nyere bydelene har mange spisesteder og kafeer, men gamlebyen har en annen sjarm da,og mye mindre trafikk.
torsdag kveld i Dalijannis gata.
I går hadde vi nesten fullmåne ,og jeg kunne ikke motstå fristelsen ,måtte fotgrafere månen mot minareten i Dalijannigata.Hadde jeg hatt et bedre kamera, hadde selvsagt opplevelsen blitt bedre for deg!!
Flott med måne og minaret.

koselige spisesteder,

fin gata,
I hadde jeg min første novembervandring. Veldig hyggelig følge på denne fredags formiddagen. Jan Thomas som bor i min søsters leilighet for november. Han har aldri vært i Hania før, og ville gjerne være med på runden som jeg hadde avtalt med Hilde og Vidar. De leier ute i Kalives og skal være en stund. De ville gjerne ha litt historie undervisning alle tre. Vi møttes ved Agora og gikk motsatt runde av den vanlige.
Byvandring i november,her på Kastelli,

utenfor synagogen i gamlebyen,

flotte bygninger fra Topanas, Angelou gata,

Angelou gata,

Hilde i gamlebyen,
Vi hadde veldig behagelig vær i Koum Kapi,Splantzia,, på Kastelli og i det jødiske kvarter, men det regnet litt oppe i Topanas. Vi satte oss på en taverna i Theotokopoulou gata og fikk oss noe å drikke og litt mer historie.Veldig hyggelig tur.
vi er oppe på San Salvator bationen i enden av muren,

spennende detaljer i gamlbyen.
Som du altså har forstått, bare bestill,jeg går hele året. Men fra april/mai blir det faste tider og dager igjen!!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Småprat

Spilia

Nyheter

Kathara Deftera i Nea Hora

Hippiene på Matala stranda.

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.

25.mars gresk nasjonaldag