Hjemme igjen.

Vel hjemme etter turen til Norge. En deilig høstferie i et land i høstfarger. Vi hadde bra vær en god stund,men på slutten var vi alle glade vi skulle skifte klima!
Avreisen fra Gardermoen med Apollo klokka 07,30 ,gjorde at vi ikke sov særlig mye den natta.(Tonia og jeg ikke i det hele tatt). Det er alltid spesielt å reise hjem med et fly full av ferieglade turister,og motsatt opp, da skal alle hjem,mens vi skal på ferie.
Vi sov endel på dagen, og etter en god natts søvn er jeg klar for livet igjen. Trist å reise fra datter,svigersønn og barnebarn,men sånn er livet.
Sjefen er tilbake i ny Harley skjorte fra svigersønn Fredrik.

Jack i farta.
Her ventet Skypetime med Veria klokka halv ti.Jeg satte telefonen på vekking halv ni, sto opp, matet kattene og slapp ut hundene.













Telefonen ringte mens jeg laget te, Unnskyld,men har vi ikke Skypetime nå? Jo,sier jeg, klokka er kvart på ti, hva skjer sier Ritsa. Å, ja jeg hadde jo glemt å stille telefonen tilbake til gresk tid!!!!Klokka stillte jeg på flyet.Sånn kan det gå! Ritsa har fått jobb i Oslo og de reiser snart oppover. Har fått seg sted å bo, og er spente. En annen elev har også dratt,ønsker dem lykke til.
Vi har tre kofferter utover stue og kjøkkengulv, ingen motivasjon for oppakking av klær vi ikke trenger på noen måneder enda!!Satte på en maskin med mine klær, og håper koffertene blir borte snart!!
Kofferter og sulten katt i stua.

Jorgos med sultne dyr og koffert på kjøkkenet.
Sola er fremme etter overskyet i går, vi hører om voldsom lyn og regnstorm tirsdg kveld,og er glade vi ikke landet da. Flyplassen var stengt på grunn av nedslag i det elektriske anlegget og ikke lys på rullebanen. Jeg ser det lynte veldig i Oslo i går,hm, heldige sånn.
Lyn over Akrotiri og flypalssen tirsdag kveld.
Katter og hunder var glade for å se oss, men de hadde hatt det så bra, ingen har lidd noe nød.
Sabrina.

Middagen er servert.

Suzy og en hawairose.
Katerina hadde gjort en jobb,og hennes katt, kom hit i gården etter mat nå .Jorgos kan ikke la være å mate,selvom det ikke er vår katt.
Mjau, litt kattemat takk!!!!Katerinas katt på besøk.
Bare to planter gikk heden,og her er alt som da vi dro.
I nabolaget er alt som før, Katina har besøk av oldebarna og barnebarnet sitt, alle naboene hilser og vil høre hvordan bryllupet gikk.
Det gikk kjempefint, Stine og fredrik ble gift etter alle kunstens regler og mye gledestårer,latter og dans.Jeg og Michelle hadde laget fylte vinblader,dolmadakia og tzatziki til koldtbordet. Sendte med vinblader kjøpt på laiki(gatemarkedet),med jentene som de hadde i frysern på Røa. Vi hadde med mynte fra hagen og ris,skal være spesialris til dolmades. Vi kjøpte gresk youhurt,svensk,men ok til tzatzikien og satte igang produksjon. Vi fyllte og rullet 200 vinblader og laget to kilo tzatziki. Vi hadde også med baklava kaker og det ble en suksess heldigvis. Stine ville ha litt greske smaker på bordet!!


Loutro, et fjernt minne ,noen vakre stener fra stranda på bordet.

Back to normal, livet fortsetter der vi slapp det. Kjøretimer for Michelle, norskundervisning og bloggskriving for meg og tavlespilling for Jorgos. Tonia har feber og sover.
Vi snakkes på søndag,lover nye fine bilder fra byen!!Ha det godt,

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene før norgestur

Hjemme igjen

Rapport fra helgen

Septembertur til Falasarna

Småprat

Første uken i oktober

Nyheter

Dødsulykke i Samaria ravinen.

Gode råd for en bedre ferie på Kreta.

Neidagen 28.oktober