Bloggen er ett år!!!



Hei, vi har jo ettårs jubileum du og jeg og bloggen!! Tenk det er ett år siden jeg startet!! En kveld fikk jeg denne ideen,og det har jo gått bra vil jeg si. Jeg elsker å skrive, har mye å skrive om og dere er mange som leser. Tydeligvis var det behov for noe sånt. Artig for meg å dele hverdagslivet mitt. Fra tiden før livet i Splantzia med familien min.

Fra livet i Sitia 1984,





fra bryllupet vårt mars 1991,








farmor på besøk i Palama gata 1998.


























Gleder og sorger, hverdag og fest, fortid og nåtid, kultur, turer, natur, venner,familie, elever, matretter,byvandringer,reiser og  fjellturer med EOS byens fjellklubb.
på fottur fra Gouverneto ,

og Sfakia-Loutro,
fra tur med fjellklubben EOS i mai ,

sammen med elevene Andreas og Viktor på tur med EOS,
Kostas en av mine stjerneelever ,

briam, deilig ovnsrett,
Alle dagens bilder er fra bloggen!

17.maifeiring 2014 i gården med elever og nordmenn,

gata vår,
lørdagsmarkedet oktober 2013,
Vi har vært på tur i nabolaget, i Rethimno,Iraklio,Aten, Falaserna, Balos, Elafonisi,Loutro osv.osv.
fra Aten i juni,
Loutro i september,
Rethimno i juni
















Vi har fulgt årstidene med snø på fjellene,tomme strender,vakre blomster. Sommertid med liv i havna og vakre solnedganger.
Agious Apostolous stranda i februar,

vår på Kreta,

vinterblomstring,

Agia Marina oktober 2013,

De hvite fjellene med snø januar 2014,
solnedgang ved fyret i juli,
det blåser i Koum Kapi i desember,
Håkon Berger fikk ideen til å starte en gruppe for skandinavere på facebook,Den skandinaviske klubben for Kreta og det viste seg å være den ideelle stedet å legge ut bloggen.
I vinter fikk jeg et forslag pr.facebook fra en av bloggens lesere,om jeg kunne tenke meg å starte med byvandringer med base det jeg skriver om gamlebyen i bloggen. Jeg tenkte på det en stund,også satte jeg igang. Kjempehyggelig for meg,stor takk til Kjell Terje som kom med ideen,og alle dere som har fulgt turen.
første byvandring mai 2014,
Jeg utvidet emd tavernabesøk på slutten og det ble en suksess også. Vi får se hva våren vil bringe av nye ideer eller byvandringer.


fra en av de siste byvanringene i september.

fra tavernabesøk etter vandring





Hva har skjedd i året som gikk? Vår kjære gamle hund Tommy døde, datteren i Aten fullførte studiene og flyttet hjem.




Tommy ,vi savner ham

Den yngste kom på sommerferie, men pågrunn av problemer med en øyesykdom er hun også hjemme nå. Den eldste giftet seg nå i høst. Jorgos og jeg har det bra og blir bare eldre.Søster Gro reiser opp og ned Oslo-Hania, og en fetter har nettopp kjøpt bolig her!!
påsken 2014 hos Gro med fetter Bjørn og Lisbeth.
Ellers er landet på grensen til økonomisk ruin og vi er alle taknemlige for at det finnes turisme.Den økte i 2014..
I nabolaget er alt som før, min venninne Katerina som flyttet hit i vinter ,bor her, naboen Katina ble oldemor igjen.
fire generasjoner ,juni.
Katerina på tur på moloen i mai 
Og kirken er i full bruk med vekselsvis bryllup,begravelse og helgendager.
fra en begravelse i kirken,

fra 15.august Maria dagen
Høsten er her for fullt,og det regner mye om dagen. Imorgen er det OHI dagen Nei dagen, du kan lese om den i fjorårets 28.oktober blogg. Toget starter alltid klokka 12 ved rettsbygget, Dikastiria og ener opp ved Agora her i Hania. Er du i byen så er det fint å se på. Alle byer har tog, så bare finn ut hvor et går.
fra fjorårets 28.oktoberfeiring,
Vi får se hvor lenge bloggen kommer til å fortsette,men så lenge dere gidder lese og jeg har helse til det,så skriver jeg!!
Suzy på Harleyen

utsikt fra Plaka.
Vi snakkes!!!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Småprat

Hjemme igjen.

Spilia

Nyheter

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.