Nytt fra siste uke.

Hei igjen,håper du har det bra,og har hatt en fin helg og noen fine dager. Det har jeg. Nå skal du høre hva som skjer her hos meg. For det første har jeg fått flere nye elever,en av dem er Andreas.
Andreas har lært seg norsk på egenhånd.
Han har sittet hjemme og lært seg norsk,sånn som Ivan gjorde,men nå fant han altså meg,og har begynt her. Han er utrolig flink,og det er fantastisk hva han har lært!Men det er naturligvis bra å kunne bruke et språk man lærer seg,og få snakket littegrann altså. Så han og Kostas har hatt timer sammen ett par ganger og det var vellykket! Det er artig å følge med på den entusiasmen folk har for å lære noe nytt og vanskelig som ett fremmed språk.Jeg har også en ny Skypeelev,Jota hun jobber på lakseoppdrett i Tysfjord nær Narvik.Det er dobbeltøft!!!
Det blomstrer på 1821 plassen

Plassen her i Splantzia våkner til liv,trærne blomstrer og alle kafeene er åpne nå,også Klidi,som har vært stengt i vinter. den er veldig populær blant byens unge.
To Klidi.

Vi har også fått en butikk,spennende å se om de får det til å gå.De selger keramikk og klær ser jeg.
Ny butikk.
















På søndag gikk jeg en tur ut til fyret med Katerina og hundene på vei tilbake traff vi på noen norske Hilde og Morten som leser bloggen og er venner med meg på Facebook.Vi hadde aldri truffes før,men kjente hverandre igjen fra bilder. Vi ble sittende på seilforeningens kafe,og det var kjempekoselig å bli kjent med dem.
Katerina,Hilde meg og hundene,Morten er fotograf.
Morten og Hilde ved fyret.

De leier en leilighet rett nedenfor meg, så vi gikk en deilig kveldstur igår kveld.Først gikk vi en tur ut på  moloen, og det ble en nydelig tur med rosa himmel og spennende skyer.

Kveldstemning fra Koum Kapi
Etterpå spiste vi i Koum Kapi på Asotos Jios. Vi satte oppe og spiste bare småretter meze,svin,ost,løkpai og vin og koste oss veldig.Vi hadde egentlig ikke planlagt dette,men det ble desto hyggeligere.




Etterpå tok jeg dem med hjem,og vi tok ett glass vin til,med mousmoula frukten fra naboens hage eller despoles som de kalles lokalt,is og jordbær.Snakk om kos!!
Hyggelig med kveldsbesøk i gården min.


I morgen kommer det familie på besøk også,men de vet ikke hvor de skal bo ennå,så det blir spennende! Altså Hilde,Morten, Zanna vil også være med. Noen flere? Oppmøte ved inngangen til Samaria hotellet ved bussstasjonen i Kydonias gata klokka 18.30. Husk gode sko.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.