En januar morgen.

Koum Kapi med parken i enden.

Jeg vekkes som vanlig klokka ni av kattene som mjauer utenfor døren min, de har utrolig presise mageklokker du! Aldri for sene de klokkene. Veldig bra å komme seg opp.Kattene skal ha mat først, ikke noe slinger i valsen der, såvidt jeg får lov å gå på do! Hundene er litt triste og stille enda, de savner Tommy, men kattene er helt upåvirkede. William skal ha mat inne, han spiser i stuen oppe foran tven så ikke hundene skal spise opp maten.Damene mates på skålene sine ute.William er sterilisert og skal ha spesialfor, men han vil gjerne ut og ta en runde å spise opp de andres mat, så her gjelder det å passe på at han ikke stikker av!!
William og Sabrina venter på frokost.
Etter en liten frokost stund, er det ut med hundene. I dag er det litt regn og litt sol, vi er heldige og det er opphold og  blå himmel en stund så vi kan gå en stund.Vår late hund Jack, ligger under stuebordet og later som han ikke hører at vi skal ut.Han er så utrolig lat, derfor har han også fått pris for byens lateste hund! I dag ga jeg opp, så jeg tok Ektor med og hentet lille Daisy hos naboen og låste opp hos oss igjen.
Daisy er glad for å bli med på morgentur.
Da kom han, det er jo ikke meningen at jeg skal gå fra han da, han skal bare spille litt vanskelig!! Vi kom oss opp på muren og rundt Koum Kapi. Deilig tur for hundene, og bare elsker denne svingen nedenom stranda og opp på muren, se fjell og åpen sjø hver morgen,herlig!!
Enden av stranda.

Flott utsikt her oppefra.

Helt borterst i Koum Kapi ligger det en liten park oppe på høyden.Her oppe fra er utsikten så flott.Du ser utover åpent hav, Splantzia, og det gamle fortet Pili tis Ammos. Luften er frisk alltid andre hunder ute og går og spennende nye hunder å lukte på. I dag møtte vi en med orange genser, hmm, de gikk rett forbi den!!Ikke noe spennnende altså.
Borte i den andre enden er det en hel haug med løshunder om dagen og de kommer alltid løpende når vi går forbi. Det er noen hippietyper som har slått seg til inne i muren her, og de mater tydeligvis alle disse hundene!
Daisy og Jack lukter mye spennende.

Her holder hunder og mennesker til!
Daisy vil alltid være med inn, hun drikker litt vann, tar en runde i gården,men så går hun til kjøkkendøren og bjeffer.Nå vil jeg hjem!!Så slipper jeg henne inn på kjøkkenet deres og er klar for dagens første undervisning.
Han forbereder seg til ny Norgestur.
Jannis kom klokka 11.Han har vært i Norge og jobbet som truckfører,med base i Bergen, men ble sendt over hele landet, til og med Murmansk!!Nå er han på vei oppover igjen , men prøver å lære bedre norsk før ham drar. Han deltar på Skype undervisning fra Aten! Dette er noe nytt for meg. Det er en gresk kvinne som holder norskkurs der, og har Skype elever mens undervisningen pågår. her retter vi opp og tilleggs forklarer ting.Han reiser i februar, så vi tar så mye vi rekker!
Jannis på jobb i Norge.
























I dag så jeg noe artig da jeg gikk i butikken! Fra en balkong høyt oppe hang det den en lang hvit lakenlignende remse.Det kom flere forbi, og vi lurte på om det var en prinsesse som hadde blitt hentet av prinsen, så sånn ut! Se selv, hva tror du?
Hvor ble det av prinsessen Rapunzel?

Hun stakk nok av med prinsen.

























En runde i butikken og gjennom Agora for litt fisk, også hjem å steke den.
Mye fin fisk å velge mellom.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.