22.oktober

Hei,igjen.
Agia Marina stranda i dag.
Så er det kveld igjen,og jeg setter meg ned for å blogge.Jeg, en blogger? I en alder av 56,fant jeg på  å gjøre dette. Ja ja det er aldri for sent å begynne med noe nytt!Men hvis noen kan glede seg over å sitte i høstmørke å lese om Kreta,så er vel det positivt!! Nok en flott høstdag med litt vind og mye sol. Jeg tok bussen ut til Agia Marina for å undervise Dimitris hjemme hos ham, men jeg ville bade først. Stranda var nesten tom i dag.Helt nydelig vann, lite bølger og utrolig stille!! Hotellene pakker sammen .De pakker inn utelysene i søppelsekker så de ikke skal ruste,eller bli ødelagde  i vinterens løp. De barikaderer dører og vinduer mot regn og bølger som kan slå helt opp til husene på stormfulle vinterdager.Selvom jeg vet at mange ikke tror det så er det flere enn en årstid i Hellas! Men mer om det senere.
Dimitiris ventet med glede på lærer Aud, hadde som vanlig forberedt seg grundig, og var ivrig og grei. Han ba foreldrene om å få lærer norsk,så fant de meg, og om ett års tid kan ha prate ivei på norsk med ungdommen som kommer til foreldrenes taverna.  Så tok jeg bussen hjem igjen. Den var helt full av gresk skoleungdom som skulle på noen form for undervisning i Hania, pluss svenske og finske turister. De eneste som er igjen ute i Platanias/Agia Marina området. Kostas kom rett etter at jeg kom inn døra hjemme. Han jobber i Det Greske Flyvåpenet,og drømmer om å flytte til Norge. Vi leste en barnebok idag, han er superflink til å snakke og å lese.Har undervist ham i ett år. Vi så også på bilder fra Svalbard, han er helt hekta på Svaldbard!!!!

På søndag var jeg med mannen min ,som er Harley Davidson eier og veldig Harlyentusiast på Harley treff!! Jorgos har for tiden bare en Harley, han solgte den andre.Snakk om gærning!!!! Jeg klarer ikke å sitte lenge på de syklene,ærlig talt, så vi kom i bil. Det var Thor og Margaret som hadde invitert til en flyttefest. De er ett norsk par som har slått seg ned her nylig. De flytter fra en typsik turistleilighet i ett kompleks i Tavronitis, til sin egen nybygde villa. De jobber hjemmefra begge to og supertrives her og Thor er glad han kan nyte det gode klimaet til å dyrke motorsykkel hobbyen sin.Så han er med i gjengen!!De er kjempesnille gutter og en jente Kleri. Her er det ikke noe krimminelt forbundet med MC gjenger,heller tvert imot!!!Vi jenter henger med når vi gidder,bare koselig.De kler seg i svart, Harley ditt og Harley datt ,ser jo tøffe ut da!!Damene har jo også alt i Harley, men ikke jeg, ikke min stil det der nei!!!Jorgos har en lærjakke med frynser under ermene,og full av merker av alle slag, må jo le litt da. Døtrene syntes først han var helt sprø, men da gutta oppdaget hvem de hadde til far, ble det andre boller. Nå heter han bare Daddy Cool!!!
Her er han i sin typiske Dressmann t-skjorte påsydd 17mai flagg!
Har humor,men snakker dessverre ikke norsk. Men reklamere for Norge ,det kan han.Kjører rundt med 17 mai flagg på syklen ute i Platanias om sommeren som en annen diplomat!Klart det kan være litt flaut for oss jenter av og til!!
Jorgos på Harleytreff i Retymnon.
Utenfor hos Thor og Margaret på søndag.                       

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Kathara Deftera i Nea Hora

Siste dagene i mars

Småprat

Spilia

Nyheter

Hippiene på Matala stranda.

25. mars Hellas nasjonaldag

Nyheter

Imbros ravinen

25.mars gresk nasjonaldag