Lørdag i byen

Vi har afrika-vind og mørke skyer ligger over byen. Det er forholdsvis varmt, men støvet blåser opp fra bakken og rett inn i øynene, æsj, ikke særlig hyggelig. Det blåser kraftig utpå sjøen, og det ventes enda mer vind utover dagen. Vi holder oss jo uansett mest hjemme. Fra dagens morgentur tok jeg disse bildene:

























Det blomstrer i gården og plommetreet har fått både blomster og blader og det gleder vi oss over. Sitrontreet blomstrer også nå og det dufter så deilig her.
oliventreet blomstrer

plommetreet,

kala og sitronblomst,
















Jorgos som småkjeder seg, ødelegger ting han prøver å fikse, først noe på bilen som han trodde han hadde greie på, så en kjøkkenskuff i går kveld! Jeg håper han holder seg unna i dag. Han klarte jo å klippe vekk mye av sjasminen, ved en feil selv sagt! I år er det fint lite igjen, men, men, det kommer vel tilbake etterhvert.
Det var lite folk og selgere på gatemarkedet i dag, men du får tak i det du trenger, frukt, grønt, egg, honning, vin, fisk og ost, men ikke klær og sånt. I dag hadde de årets første jordbær! Så søte og fine, jeg kjøpte meg en kurv og skal kose meg litt.
Lørdag i dag og jeg har to dager fri nå. Mine elever i Norge og her, er jo mest hjemme de også, og vil ha ekstra mye undervisning om dagen. Men i helgen har jeg fri! Vi synger Optimist av Jahn Teigen med elevene mine her i byen, og den passer så fint nå.
Jeg er jo en optimist generelt, har alltid vært det, og det hjelper alltid å synge positive sanger. Ser det er mange som bruker den sangen om dagen på nettet, for å forene og oppmuntre folk, det skulle han ha opplevd selv!
https://www.facebook.com/krafttakforsang/posts/1826185727533233
Her er en lenke med en fin FB side og Optimistsangen. 
God påske til alle dere som bor i land hvor påskeuken starter i morgen, vi ligger en uke etter, og det blir nok en litt trist påske her.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.

Kathara Deftera i Nea Hora