Småprat

På tur med hunden i Maleme,
I morges våknet Kreta til et jordskjelv, selv sov jeg enda og merket ingenting. Det var på 5.2, langt nede i jorden ved Anogia oppe i fjellet mellom Iraklio og Rethimno og av kort varighet, og ingen skader er meldt. Ganske vanlig her vet du.

I dag vinket vi farvel til de søte små og deres flotte mor. Savnet er stort, og det føles så tomt her, stille og lettere kjedelig. Jeg var nede i badetrappen som var full av folk, men uten krokodillen og barnebarna mine......
De siste dagene etter at vi kom hjem fra Loutro har vært fulle av liv og røre. Naboens barnebarn var på besøk, og tross språkproblemer så gikk leken fint. Antonis er 5 og Manolis 9 og de truffet hverandre hver sommer. En ball, puslespill og tur med hundene og Katerina og guttene var så blide og fornøyde.

De flyttet ut til Maleme med pappa og mamma og koste seg der.
Stine ringte meg i går morges at Daniel hadde glemt sekken sin med to ipader, øreklokker og bøker på fergen fra Loutro, Stor sorg, så jeg ringte fergeselskapet og forhørte meg om den var funnet. Det var den! Jeg snakket med kapteinen og han var så glad for at noen spurte etter den, han hadde den på broen! I Hellas er det vanlig å sende ting med lokalbussen, så jeg spurte om den kunne sendes. Selvfølgelig, og tre timer senere hentet jeg sekken på busstasjonen!! En liten solskinnshistorie.
  Så kunne jeg dra ut med sekken, og vi badet i det flotte bassenget på Imperial Hotel hvor ungene elsker det!
Niese Rafaella kom med sine to gutter og mann, og ungene var overlykkelige over å bade i det lille oppblåsbare bassenget, mens de voksne grillet og koste seg.
























Selvsagt måtte vi gå på tur med Jack i landsbyen og hilse på alle høner, haner, geiter, sauer og kaniner.

Agrotikos Avgoustos Αγροτικός Αύγουστος har åpnet på 1866 plassen ved busstasjonen. De arrangementene som skulle ha vært på kveldene er blitt avlyst på grunn av et dødsfall. En av de store høyt elskede politikerne her i byen, Manolis Skoulas er død.

Byen har besøk av et flott seilcruiseskip som heter Club Med og som vi ser ganske ofte her på øya. Flott skip, både utvendig og innvendig.

Ellers blir det ryddet på strendene i Platanias kommune om dagen, etter voldsom vind i det siste.













Det er meldt varmere vær utover uka og i helgen. Byen er full av gjester fra fjern og nær, og august er jo den store feriemåneden her i landet, så det blir bare flere og flere folk.
Trist med en onsdag uten byvandring, men jeg håper på mange fine Doulianaturer på mandager utover! Noen som blir med denne mandagen? Gi beskjed til kontoret i så fall. telefon 0030 28210 43243, eller på e-post: info@gstours.gr
All info her: https://www.facebook.com/events/736720853396038/?event_time_id=736720926729364
https://hverdagsliv-pa-kreta.webnode.com/

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.