Hjem fra ferie.


Sommer i Norge,
Jeg kom hjem i går kveld etter en helt grei reise. Det var buss for tog fra Sandvika til Skøyen, men tok man flytoget, fikk man drosje til Skøyen. En halvtimes forsinkelse, må regnes som normalt på denne travle tiden, og jeg var hjemme igjen før 22.  Jorgos og Jack hentet meg på flyplassen, og Tonia var hjemme rett etter meg. Hun er her på ferie.
Her er det valg i dag, og det er nok ikke så spennende. Dessverre, synes jeg da, ser det ut som at Nea Dimokratia tar over etter Syriza, men ingenting er sikkert før alt er talt opp. På en fin søndag i juli, er ikke folk så veldig interessert i å stemme, men i 19 tiden når urnene stenger, bør folk ha fått stemt. Hvorfor er jeg negativ spør du kanskje? Jeg tror at det vil skade landet, men jeg kan jo ta feil. Når det gjelder politikk, har vi jo alle våre meninger. Landet hat utrolig høy arbeidsledighet og stor fattigdom, med velutdannede unge som flykter fra landet og det er en spennende fremtid. Jeg kan ikke stemme her, før Norge forandrer loven om statsborgerskap, så jeg kan ha både gresk og norsk.
Temperaturen her er fin, ligger rett over 30, og det er bra. Det blir varmere utover i uka ser jeg.
Jeg fikk meg et deilig bad i badetrappen her i formiddag, og du som jeg nøt det! Det var fullt av folk, både naboer, greske turister og utenlandske. Etter at jeg har badet i Oslofjorden i 2 uker, må jeg si at det klare vannet og den deilige sandbunnen her i Koum Kapi, er som en gave. Jeg badet på Høvik med barnebarna og en elev, i Slemmestad, på Brønnøya i Bærum og på Hovedøya innerst i Oslofjorden. Jeg tok med meg barnebarna på tur med båten Rigmor fra Sandvika og vi koste oss veldig.
Rigmor kommer,
vi venter på Rigmor,
Jeg bærer med meg badetøy overalt vet du! Dårlig bunn og uklart vann, men nydelige temperaturer og vakre omgivelser. Ikke som Sørlandet akkurat, men flott!
vi bader på Høvik med Jota,

fra Hovedøya,


sen kveld ved vakre Oslofjord,


ved Sagene,
Jeg har slappet av, truffet gamle venner og elever og selvsagt prioritert familien. Barn og barnebarn har tatt opp mye av tiden, og jeg nøt hver øyeblikk.
Små ting vi gjør sammen, som å bade med barnebarna,  spise sammen hele familien og dra på tur gir gode minner for meg og de små.
familiesamling i Bærum,

ved Slemmestad,

blomster til krans,

fra Sankt Hans fest på Hennig Onstad museet, 

møte med klassevenninner,


i Ekebergparken med Tina,

























Jeg traff noen av mine elever som bor i Oslo og det er alltid spesielt siden vi alltid sees bare på Skype. Her er noen av dem:
elev Jota, Michelle og de små,
møte med elever på Sagene,
























Full blomstring i Norge, deilig duft av blomster og skog som jeg nyter i fulle drag. Fikk meg noen gode turer som jeg tar med meg minnene av.

















En super tur til Kongsberg med datter Michelle på fredag, der vi hørte Sigrid og Madrugada på Kirkeplassen. Jeg fant meg et hjørne på den flotte paviljongen der og koste meg. Ikke bare fikk jeg høre Madrugada på denne spesielle turneen deres, men også en fin opplevelse med min datter. Gull verdt.
Kongsberg Jazzfestival 

fin by,

konsert med Sigrid,

og Madrugada,

Her er det varmt, og varmere blir det, så lange turer er ikke så attraktivt, men det blir både byvandringer og mandagsturer Douliana-Almirida-Fres, hvis det er folk!
Nå skal jeg og Jorgos i bryllupet og barnedåpen til mine elever Athina og Manolis, som bor i Oslo, og deres datter Katerina. Rapport på tirsdag, gled deg!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Nyheter

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Imbros ravinen

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.