Det jobbes på broen ved Platanias,
Det har vært en spennende og aktiv uke den siste. Nå har syklubben reist hjem, bare Tina er tilbake. Hun fikk mannen ned på lørdag med Norwegians lørdags flyvning.
Det blåser om dagen, den ene dagen fra nord, den neste fra sør og i dag fra vest. Lørdag kveld kom en sterk vind fra Afrika med masse støv som falt som gult regn! Søndag fortsatte det å være overskyet, støv og regn i luften og det blåste Afrika-vind, i kveldingen snudde vinden til vest og temperaturen falt. I dag er det frisk vestavind med klar luft og sol. På grunn av vinden i går, ble fergene liggende og avganger avlyst ved flyplassene på øya. I dag er heldigvis alt i gang igjen.

det blåser fra vest,
Man vet ikke riktig hva man skal ta på seg, og jakkene går av og på. Litt som norsk sommer.....
De siste dagene syklubbdamene fra Røa var her, var vi en tur i byparken og tok oss tid til et kafebesøk på den flotte historiske kafeen Kipos midt i parken. Katerina som også, og vi koste oss veldig.
damene på Kipos,
Badetrappen var full av norske damer hver formiddag, og de elsket å bade der. En britisk mann gikk forbi med hvit dress og lurte på om det var "ladies only"trapp!! Det er lov å le av det!
Torsdag formiddag hadde jeg malere i gården, og det ble lyst og fint etterpå.

Som du ser fra fredag hvor syklubben+ jeg, Jorgos og Katerina koste oss her. Vi spiste boureki som jeg hadde laget og det falt heldigvis i smak.

Daizy var også med så klart,
I går tok jeg bussen ut til Maleme, og nå går det to busser samtidig, den ene fram til broen i Platanias, og den andre tar av ved Kalamaki, og kjører ned på andre siden av broen som jo er stengt. Dette er en jo midlertidig til den nyreparerte broen åpner. Følg med hvis du skal ha buss utover, og skal du videre utover fra Stalos til Platanias, må du ta buss til Kalamaki og bytte til den andre som går helt ut!
Vi håper den er ferdig om ca 10 dager.

Militærbroen er flyttet til Keritiselven lenger opp ved Alikianos hvor den settes opp.
Langsomt kommer øya på bena igjen kan man si.
Vi hadde besøk av både statsministeren og presidenten i helgen. Tsipras talte på fotballstadion og spiste innerst i båthavna, mens Pavlopoulos besøkte Aopokoronas i går.
Tsipras i Hania,

president Pavlopoulos
presidenten i Vamos i går,

Jeg nøt noen timer i Maleme med bad og kos på stranda og alt er klart til min venninne Sidsel blir med ut dit i helgen.
Maleme,
Snøen ligger enda på fjellene og den sees godt herfra.
snøkledde fjell i bakgrunnen,

En liten hilsen fra Seilforeningen Ιστοπλοικό Istoploiko i formiddag:
te, kake og hyggelig selskap,

Husk at hvis to eller flere skal spise kake på en typisk gresk kafe, så er porsjonene store, og man får alltid like mange teskjeer/kakegafler som man er ved bordet.