Flytur til Oslo



Hania sett fra luften,
Jeg bryter en regel jeg har om ikke å skrive blogg når jeg ikke er på Kreta. Det er fordi jeg tenker beskrive flyreisen i går.
Jeg tok nylig en bestemmelse om å ta meg en svipptur til Norge for å sjekke opp hvordan tilstanden er med barn, barnebarn osv. Jeg hadde bestilt billett på det aller første direkte Norwegianflyet fra Hania til Oslo 2. april. 450 kroner kostet billetten, og jeg hørte om flere som skulle med samme fly.
De overvintrede på Candia Hotel om hadde holdt meg med selskap på turer i vinter, Wibeke, Ann-May og Else. Odd som hadde vært noen uker, og Rune som skulle oppover en ukes tid som meg.
Det var tredje Norwegian-flyet for i år, på søndag kom de første direkteflyene fra Stockholm og København leste jeg i lokalavisen. Så da er sesongen 2019 offisielt i gang og øya venter på gjester fra Nord som alltid er en sterk støttespiller for Kreta.
Helt stille på flyplassen, og ingen kø ved skranken.
Her har du noen fra Candia:
Flyplassen er helt nyoppusset, med ny taxifree og mye bedre plass i 2. etasje.
Vi skulle fly med det hollandske selskapet Corendon på grunn av problemene med Boeing 737 MAX flyene, og det var jo helt ok.
Flyet var nesten tomt, og vi følte oss veldig bekvemme og hadde god plass.
Her ser du noen bilder fra luften gjennom et skittent flyvindu av flyplassen, byen  og øya mens vi lettet og fløy avgårde:








Thodorou sett ovenfra.


Det ble en hyggelig tur, med hyggelig selskap og prating med diverse nordmenn som kjenner meg gjennom byavndringer og bloggen. Veldig hyggelig, og veldig spesielt.
Jeg skriver igjen neste uke, når jeg er hjemme igjen.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Nyheter

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Imbros ravinen

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.