Tur til Kyparissos med Steinar


I dag morges fikk jeg besøk av en for meg helt ukjent mann, Steinar. Han kontaktet meg i forbindelse med at han ønsket å se på huset i Maleme som han lurte på om han skulle leie for noen dager. Steinar overvintrer i Platanias, ja, du leser riktig! Han leier en leilighet nede ved stranda og koser seg der, men kunne tenke seg noen dager her ute. Det er nok med folk, fastboende der nå i vinter sier han. Butikker, kafeer og tavernaer siden lokalbefolkningen trenger mat og drikke! Jeg vet jo at mange tror alt stnger her på øya, men selv i Platanias er det folk og steder til leie i vintersesongen.
 Jeg kom ut i går, og tok i mot ham på busstoppet i morges. Etter å ha kikket på huset og fått en kopp kaffe, foreslo han å bli med meg på tur i området.
Jeg ble glad for å få følge, å takket ja.
I dag har det vært usedvanlig varmt og helt vindstille. Og vi skriver februar! Vi hadde 20 grader i dag.
Vi satte ut fra huset mitt, og gikk mot nabolandsbyen Xamoudohori Ξαμουδοχώρι og derfra gikk vi til Kyparissos Κυπάρισσος.
bikuber,


flere bikuber,

oliventrærne er plukket ferdig,


drueplantene står klare til våren,

vakker utsikt,

Xamoudohori,
Fuglesang, noen motorsaglyder fra olivenlundene hvor de fremdeles kvister trær, litt hundebjeffing, men ellers veldig stille.
De flotte hvite fjellene med ren skinnende snø, og utsikten til sjøen og byen.


Kyparissos

















Nyt bildene fra dagens tur:
blomstringen i gang,


kirken i Kyparissos,



olivennettene tørkes i solen,







appelsintrær overalt,





Vi gikk en runde på 9.5 km og jeg måtte ned å ta et iskaldt bad etterpå! Helt utrolig når sjøen ligger blank og stille og solen skinner og varmer i februar!

Steinar blir gjerne med på Doulianatur, så hvis noen vil bli med, så gi beskjed! Vi trenger flere påmeldte, da vi trenger transport!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.

Kathara Deftera i Nea Hora