Lørdag i byen





Lørdag formiddag, været er strålende og jeg har fri i dag. Ingen undervisning i dag, og jeg tok hundene med en runde.
Våren er her som sagt, og det merkes overalt. Det er trær i blomstring overalt, både i gatene, og i hagene, og det er renovering på gang over alt. Den europeiske påsken, eller den katolske som de sier her, er jo bare noen uker borte, og den greske følger.
Først gikk vi opp på Kastellihøyden og nøt den fine dagen og de vakre omgivelsene.
langs baksiden av den bysantinske bymuren,

med Splantzias tårn i bakgrunnen,

frukttre i blomst,

Deretter gikk vi ned bakken til havna. Her var det vindstille og vakkert.

 Skoleklasser fra resten av landet har begynt å ankomme på skoletur. Vi møtte på en stor gruppe nedenfor marinemuseet.

Som sagt er det oppusninger på gang overalt og her ser dere hotellet Al Canea som tar vårpussen før påske og oppstart.
Vi tuslet opp Angelougata og deretter Theotokopoulou og opp på muren. Der oppe blomster og dufter det for tiden.



















Fjellene har nesten ikke snø igjen etter den siste ukens varme Afrika-vinder.



blomstring i Halidon,
























Vel hjemme lot jeg hundene være, og stakk bort på laiki og handlet inn ukas frukt og grønt både til oss og Katerina som jeg gjør hver lørdag.






I dag kjøpte jeg planter også. Blomster og tomatplanter.
Nå kan jeg nyte Norge på Eurosport, Kvitfjell og Holmenkollen. Herlig å se den flotte norske snøhvite naturen på tv, men deilig å kunne stikke ned å bade i vårsola og kikke opp på våre snøfjell.
God helg!!  

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Nyheter

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Imbros ravinen

25. mars Hellas nasjonaldag

Det greske alfabetet.