Småprat

Her en dag ble jeg lei av en divan jeg hadde hatt lenge, som hadde vært hundenes divan og irriterte meg grenseløst. Da vi flyttet inn var vi tre mennesker, fire katter og tre hunder. Jeg kjøpte en divan, og der holdt de seg.
mamma Sbrina vasker datter Boubouka på divanen,

den passet fint inn i stuen,
Etterhvert som årene gikk, flyttet Tonia ut, og det ene dyret etter det andre døde. divanen samlet støv, og ble stygg. Jeg dekket den til, men det ble å vaske tepper i ett kjør. En dag jeg var å handlet i en møbelbutikk, så jeg en fin stol, men jeg hadde jo nettopp kjøpt ny lenestol!










Den kvelden tenkte jeg, ut med divanen, inn med en ny stol! Det er jo også salg om dagen.
Jeg kjøpte stolen lørdag formiddag, og ba om å få den levert mandag.

ut med den,
Hva gjør jeg med divanen? Jeg la den ut på nettet, gratis. Kom og hent!! Mange ville ha den, men han som hentet den, var verdens hyggeligste. Han spurte hva han skulle ha med til oss som takk? Ingenting svarte jeg. Kaker? Avokado? Avokado? Det beste vi vet, JA TAKK!!!! Han kom med kilovis med appelisiner, sitroner og avokado og takket med igjen og igjen! Vi ga avokado til naboen Eric og appelsiner til Katerina. På tirsdag hadde jeg time hos kostholdseksperten. Hun foreslo å kutte ut melkeprodukter i en uke, og lurte på om jeg spiser avokado, for det kunne legges inn i dietten som en erstatning!! Jeg må jo bare smile! Jeg var SÅ lettet over å få den divanen ut, også fikk jeg all den gode og nyttige maten!! Snakker om. Han truer med å komme med mer, de har mye akvokadoer og sitrusfrukt. På mandag var det plass til min nye stol, og hundene får sove på gulvet, kattene er mest ute.
ny seng til Jack,

ny stol til meg,


Jeg har vært på kafe med min fine elev Stella som mange av dere kjenner fra Triton i Hrisi Akti. Vi gikk på kafeen Paranga som ligger i gågatene bak Domkirken. Rett ved GS Tours faktisk. koselig kafe, deilig i disse gågatene. Vi koste oss.
Stella på kafe,


Paranga,

fin gågate,

Stella hilser til alle gjester på Triton. Hun er klar for ny sesong,

















Ja, og i går var jeg vært på tur med Katerina og fire hunder. Vi ville til Hrisi Akti, men Daizy og Ektor klarer ikke hele turen frem og tilbake, så vi tenkte kanskje Jorgos kunne kjøre oss ut.
Jorgos liker ikke å ha svære urolige Mocca i sin nye bil. Jeg spurte ham i går morges om han kunne kjøre meg til Hrisi Akti. Ja gjerne det, med raskt, for han skulle til tannlegen. Katerina var klar med hundene. Vi hadde nettopp bestemt oss for å dra dit ut da vi begge plutselig hadde fri samme dag. Hun hadde ikke vært der på år og dag.
I det vi går til bilen sier jeg: Katerina og hundene kommer også. Krise!!! Ikke om jeg kjører med den hunden!!! Katerina kjenner ham godt, og vet hvor mye han elsker Mocca, og den nye bilen. Inn med oss alle, under ivrige protester. Han kjeftet i fem minutter, og så gikk det over. Jeg kunne jo ikke vekke han og si at han skulle kjøre Mocca!! Men han var smøblid etterpå og kjørte oss helt ut med et smil.
Det var Tsiknopempti og de hadde allerede begynt å tenne opp grillene i Hrisi Akti, vinterbaderne altså.
grilling, kos og bading,
Vi hadde en topp dag, særlig da energiske unge Mocca som sprang som en gal der ute på de åpne stendene og på stiene bort til Agi Apostoli. Jorgos vet at det er nettopp henne som trenger sånne turer.

lite snø igjen på toppene,
Hun var superlykkelig! Jeg fikk meg et flott bad, og så tuslet vi innover fra Agii Apostoli og hele veien hjem.


Lille 15 år gamle Daizy må bæres litt av og til, og Ektor er helt gåen på slutten. Han er 10 og ganske lat egentlig.
flere som grillet 

Da vi kom til broen over elva der stranda slutter, var det laget et provisorisk opplegg for å komme over. Her kommer det smeltevann fra fjellene, utenfor elven Kladiso, og Mocca gjorde full stopp.
her skal vi over,

ikke om jeg tørr dette nei!
Jack svømte over, de to andre bar vi. Mocca dristet seg ut på første påle, men nei, hun rikket seg ikke!  Moccca, ela, ropte vi. Hun snudde og sprang på et minutt rundt stranda og opp til oss. Du kan se på bildet at vannet slutter før sjøen! Det hadde ikke vi lagt merke til! Smart hund!

Snorkende slappe hunder sov og drømte resten av dagen. I dag regner det, grått heldagsregn, så vi kan kose oss inne!!
Moralen er : Den største lykken du kan ha. Det er å gjøre andre glad!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.