Nyttår i Hania.

Godt nytt år i nord og sør, øst og vest. 2017 var et godt år for meg. Mange hyggelige turer med turister, både i gamlebyen, Halepa og de nye turene til Douliana. Mange nye bekjentskaper, og mye hygge med gamle bekjente. Reiser til Norge og Paris, mye glede av familie og venner i Norge, særlig barnebarna selvsagt. Jeg fylte 60 og går inn i året da jeg blir 61.
Nyttårsaften koste vi oss hjemme med god mat, til klokka 23. Da tuslet vi bort til Agora hvor det var nyttårsprogram på gang med mye folk, bra gresk musikk og dansende publikum. Folk sang og klappet til sangene. Været var topp og folk fornøyde.



























Fem minutter før midnatt, kom ordføreren og det ble talt ned til nyttår. Etter fem minutter med fyrverkerier også gikk vi hjem igjen.
























I går kjørte Jorgos hundene og meg ut til vårt elskede Agi Apostoli. Hundene og jeg badet i kaldt vann( rundt 16 grader tipper jeg), gikk tur og plukket anemoner. Med utsikt til snøhvite topper, tom strand, hav og grønn natur.
her badet vi i klart kaldt vann,

stille på stranden,


vakker utsikt,

koselig turvei,


utsikt til fjellene,

vi møtte andre hunder,

og plukket vakre anemoner,



mye folk på kafeen på stranda,

vinterstille,

skadene etter uværet i oktober,
Jeg bare elsker denne årstiden her på Kreta, uten sludd, sørpe, regn og snø. jeg vet hva jeg snakker om, vokst opp i Norge og nettopp kommet tilbake derfra. Men her vet jeg jo at jeg kan dra opp i snøen når som helst, jeg ser den jo fra byen.















I dag tok Katerina og jeg hundene med ut på moloen.
Overskyet, men med sønnavind, deilig turvær.
Ektor er ikke fan av denne turen lenger, han sliter med å gå på den ujevne moloen. Han venter ved den første trappen til vi er tilbake. Speider etter oss, og følger med oss med blikket.
ikke snakk om å gå videre,

venter ved trappen,
Ektor følger med på hvor vi er,



















Utsikten til fjellene er så vakker og fyret helt ytterst. Med grå skyer, så det ut som en akvarell.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.