Turer i Gamlebyen i Hania

Wenche,Merete,Einar,Lene, Dag og Lill,
Jeg har gått runden to ganger denne uken. I første omgang med Merete og hennes familie. Merete kjenner jeg fra tiden da jeg jobbet på Troulakis Village i Platanias. Hun er venn av familien Troulakis, og leier en leilighet i Agia Marina. Det var en rolig og trivlig tur i behagelig tempo, men ganske varmt. Merete har vært med på byvandring før, og ville gjerne ha med hele gjengen med søsken, deres ektemaker + en svigermor.
fra mandagens tur,

fra muren ved Topanas,

inngangen til familien Renieris,
Vi hadde en hyggelig tur med mange spørsmål og stor interesse for Hanias historie generelt. Særlig Einar hadde mye kunnskaper om Kreta og 2. verdenskrig og vi hadde interesante samtaler.
nesten ingen turister,
fint og stille på Kastelli,

























Jeg merker godt at sesongen går mot slutten og at den greske skoleferien er over. Det er betraktelig stillere i Gamlebyen nå om dagen. Barnefamiliene har reist hjem, og de store hordene er borte.
rolige gater,
På onsdag kom Målfrid og Bjørg og ingen andre. Målfrid har også vært med før, og fikk med seg venninnen Bjørg som hun ferierer sammen med.
Målfrid prater med kattene på muren,
Bjørg har vært på Kreta over mange år, men det var første gangen hun gikk på guidet tur, og det satte hun pris på, og spurte mye.
på torget i Splantzia
Det er alltid hyggelig når noen som er med, har spesiell interesse og kunnskaper,og jeg liker å få mange spørsmål. Jeg svarer hvis jeg kan!



Bjørg og Målfrid i båthavna,
Dessuten hadde jeg to damer med staver, hvis du ser nøye på bildene. Vi tok det rolig, og Målfrid hadde operert begge knærne, men det går fint. Jeg vil jo at alle skal kunne være med og nyte turen.
Jeg fortsetter å lenge dere vil, og går gjerne til Halepa også på fredager. Denne mandagen ser det ut til at det blir Douliana- Almirida -Fres tur for første gang! Hvis noen er interessert i disse turene som går mandag formiddag, så meld dere på! Hvis det er mange nok, blir det tur. Dere blir hentet fra bolig/hotell,og vi går først ca en times enkel gange, fra den vakre landsbyen Douliana ned til kysten og bader i Almiridia. Deretter blir vi plukket opp og kjørt til landsbyen Fres for lunsj. Ingen vanskelig tur, men med spennende landsbyer og variert tur, jeg er med hele turen! Info og påmelding her: Minst 24 timer før.
https://fabulouscrete.com/tour/douliana-almyrida-nature-walk/


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Småprat

Hjemme igjen.

Spilia

Nyheter

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.