Feriedager med Halepatur

Søndagstur til Marathi,
Beklager at jeg ikke har hatt tid eller overskudd til bloggen i det siste! Barn og barnebarn har tatt mye tid og energi vet du! I 12 dager våknet jeg til glade barnestemmer og sovnet som en sten helt utslitt om kvelden.
Koum Kapi,

Marathi,

Marathi

mye løping etter 2 åringen,

Agia Marina
Aptera,
Bading på forskjellige strender bortsett fra flere turer ned til "vår" strand her i Koum Kapi, og mormors badetrapp!! Stor suksess hos 4åringen Daniel, han er enig med meg: Beste badeplassen!!
Daniel prøver badetrappen,
Det å ha tid til disse smårollingene, prate med dem, bade og gå på turer i havna og i byparken har vært en gave. Vi har kost oss veldig. Morgentur med hundene med lille Sebastian er nå bare et minne dessverre. I dag våknet jeg av Dexter som syntes at jeg hadde sovet lenge nok! Ok, ikke alle "barnbarn" har reist hjem! Men ingen hjalp med vanningen og ingen var med i badetrappen.....
Jeg innrømmer så gjerne at jeg gråt en skvett i går på flyplassen.Stine og jeg har alltid hatt et avslappet forhold, ( ok, med untagelse tenårene) vi er runde i kantene og har ikke kranglet noe mens de har vært her. Tonia derimot,måalltid småkrangle litt,ellers er hun ikke frisk!
En utslitt men lykkelig mormor. Michelle kom på søndag og hadde kofferten på kjøkkenet og sov hos kjæresten. I går byttet soverommet gjester og alle laknene ble stappet inn i vaskemaskinen og dobbeltsengen slått sammen til enkeltseng. Klar for Michelle!!
Det ligger enda noen bleier her og der, en badeleke og nyinnkjøpt parasoll, men ellers er det ikke så mange spor etter min eldste med henne søte små. Ja, ja, jeg får leve på minnene.
et bestemorfang må ha plass til to,

på tur med den yngste,

mye gøy med madrassen,
Jeg hadde med Bjørn og Gro til Halepa på fredag, og vi hadde en spesielt hyggelig tur, med helgenfest og velsignelse av babyer i Agia Magdaleni kirken i Halepa. Gøy å få med seg. Vi fikk Arto, hellig brød, og klistremerker med kirkens navn på t-skjortene.
på vei ut,


helgendag og feiring ute,



fra Evangelistra kirken,

Tabakaria,

vi går mot solnedgangen og byen,
Bli med til Halepa, koselig tur i spesielle omgivelser!
På søndag gikk Katerina og jeg på den siste korøvelsen før søndagens opptreden i havna. Der var også Bente og Robert og de sang med for full hals, med lydskrift på telefonene.
Vi gleder oss veldig til søndag! Her ser du bilde fra siste sangen på generalprøven.
Altså: Vi synger 8 Theodorakisanger, enkelt personer, kor og sanggrupper sammen for første gang,søndag kveld klokken 19.30 bak moskeen i havna. Kom å hør på oss!! Garanterer deg en opplevelse! Festivalen begynner på fredag i Theodorakis familiens hjem i Galatas hvor det blir pianomusikk og allsang og noen kortfilmer om livet hans klokken 20.30.
Lørdag konsert med filmmusikken hans her i Østre Vollgraven Anatolikos Tafros klokken 21.30 og altså åpen sang av over 1000 giade sangere i alle aldre klokken 19.30. Alle arrangementene er gratis og på lørdag blir det garantert fullt,lurt å komme tidlig! På søndag er det ikke stoler og det varer bare en halvtimestid.
I dag har jeg hatt koselig besøk av min elev Vassilis som bor i Tromsø for tiden, med Lotte hans samboer fra Tromsø. Hania og Tromsø, det må vel sies å være sør møter nord? Det var ekstra hyggelig at de tok seg tid til å komme innom før de setter nesene nordover igjen og vi starter norskundervisningen igjen.
nord og sør møtes i gården min!
Jeg er klar for byvandring som vanlig klokken 18.00, spennende å se om noen skadinaver kommer i dag, ellers er det Halepa på fredag igjen!
God dag videre hvor du enn måtte befinne deg.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Småprat

Søndagstur med Platanias kommune.

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Elefterna- Margarites

Kathara Deftera i Nea Hora

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Lørdagstur med norske seilere.