50 årsdag på Troulakis Beach

" Dronning Elisabeth" 50 årsjubilanten ved bordet,
Jorgos og jeg blir invitert til runde dager av nordmenn på ferie her, og vi blir like overrasket og glade hver gang!! I fjor var det Ellens 70 årsdag og Petters 60 årsdag. I går altså Elisabeths 50 års dag.Det går nedover, hehe. Alle disse nye vennene har kommet etter at bloggen kom igang, men Elisabeth og hennes familie traff jeg faktisk første gang da de bodde på Troulakis Village mens jeg jobbet der i resepsjonen. Jeg husker godt at gutta i familien hadde sykler med fra Norge og at det gjorde inntrykk. Blid hyggelig familie som jeg ble bedre kjent med i fjor, da han og sønnen Stig syklet fra Bergen og helt til Hania!! Les om dem her: http://audoymyr.blogspot.gr/2016/06/sykkeltur-fra-bergen-til-platanias.html og her: http://audoymyr.blogspot.gr/2016/06/syklistene-ankommer-platanias.html
I går var det kona Elisabeth som var hedersperson da hun var 50 årsjubilant og feiret dagen på Kreta. Og som før sagt, var vi så priviligerte at vi ble invitert med.
Hun hadde med døtrene Cecilie og Cathrine og mannen Bendik.
Cathrine, Cecilie, Elisabeth og Bendik,
Dette var et hyggelig selskap ute på restauranten til Troulakis Beach hvor de bor denne gangen. Gode venner fra hjembyen Bergen og familien Troulakis møtte opp til middag nede ved stranda. Vi nøt den gode maten, de har virkelig god autentisk gresk mat her, selv Jorgos er fornøyd!! Husk at alle disse blide Troulakis folka har vært mine norskelever!! Kostas, Maria, Mary og Anna har alle lært norsk av meg da jeg underviste dem for flere år siden!!Den alltid like blide Kostas er den som snakker best, han er blitt så flink!! Flott familie dette!! Pavlos var ikke tilstede.
Bendik og Elisabeth,

Maria Troulaki og Elisabeth med kaken,

glade venner ved bordet,

fin men stille restaurant,
God mat og drikke og ikke minst god stemning med blide mennesker, kaker, fyrverkerier og dans. Hva mer kan en ønske seg??
Troulakis familien med sønner var med,


Kostas arrangerte Zorba dans,
Elisabeth var i hvertfall superfornøyd og glad!! Vennene hennes hadde gitt henne dette "dronningbåndet" i de norske fargene som hun bar hele kvelden. Dronning Elisabeth av Bergen ingen mindre!!
Maria og Elisabeth,
Her kan du se flere bilder fra denne flotte kvelden på et ellers nokså nyåpnet for sesongen og stille hotell!!
måne over bassenget,


fra restauranten,
Kostas i hvit skjorte fører ann med guttene,

Jorgos danser solo!

slitne dansere,


Maria og svigerinnen Mary, Kostas kone,

kakeutdeling til de minste to kaker å velge mellom,

Anna Papadakis fra Alkionides var også tilstede, blomstene er fra min og Annas hager,
Hva hun fikk i gave fra meg og Jorgos kan du lese om her i bloggen om noen dager. Følg med!!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Hjemme igjen.

Spilia

Nyheter

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.