Nyheter

Gode nyheter vil vi alltid ha. Særlig når vi synes alt vi hører er terror, dårlig økonomi og krig. Jeg har noen gode nyheter å dele med dere. Et norsk par, Berit Nilssen og Geir Rune Møller som bor i Rethimno, har samlet inn og gitt en hel container med utstyr til sykehuset i Rethimno og Hania! De tilhører gruppen Skandiaver på Kreta og har i samarbeid med Finn Stokke skaffet sykehuset utstyr tidligere også. Dette leste jeg på alle lokal nyhetsnettsidene, og øyas befolkning er rørt over nordmenns giverglede!
Berit og Geir Rune,
containeren ankommer Kreta,
Selv blir jeg rørt over disse menneskene som ser nøden og hjelper der de kan, og på den måten de kan. Det er rørende og imponerende hva disse pensjonistene fra Stavanger får til i samarbeid med Stavanger sykehus og venner og bekjente!! Jeg har skrevet om dem før her i bloggen! Sist samlet de inn til en hjertestarter og annet viktig utstyr.
Rethimo sykehus,
http://audoymyr.blogspot.gr/2015/03/lokale-nyheter-om-hjelpearbeid.html
Dette leser jeg på alle dagens lokale nettsider og jeg er veldig stolt!!
Vi har jo også Help Apokoronas som jeg stadig nevner som hele tiden støtter naboene og de trengende rundt i området deres, med god hjelp fra nordmenn.
mye innsamlede klær og utstyr fra nordmenn til de lokale,
Cruiseskipene har begynt å komme til Souda, og det gir liv og inntekter til byen i denne stille tiden.
Flyplassen går over på Fraports hender og det er mye misnøye blandt lokalbefolkningen. Det føles feil at tyskere tar over, men for turistene kan det jo bli mye bedre selvfølgelig. Vi får håpe på det beste og at ikke avgiftene pr. billett øker. Her finner du siden deres: https://www.chq-airport.gr/en
Ellers hadde jeg med en gresk dame fra Aten på gårsdagens byvandring! Hun hadde vært forbi kontoret og spurt etter en guidet tur. Ingen skandinavere kom, så vi tok det på gresk denne gangen. Det var veldig hyggelig og hun var spesielt interessert i å lære om byens historie.
Marianna fra Aten,


Vi har deilig temperatur om dagen, vindstille og sol hjelper på dagstemperaturen. Det blomster overalt, og dufter fra frukttrærne langs veien.
Da snakkes vi om noen dager! Hvis noen er her og har lyst, blir det Halepa tur i morgen klokka 17.00. Håper det kommer noen. Ha en god dag, hvor du måtte befinne deg!



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Nyheter

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Imbros ravinen

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.