Bursdagshelg.


Tid for blogg igjen. I går fylte jeg år, ett år igjen til 60. Min søster Gro var dårlig og vi oppsøkte privatklinikken Kapaki her i Splantzia hvor hun fikk god hjelp. Røntgen og blodprøver tatt med engang og resultatene etter bare en halvtimes tid. Hun ble tatt godt vare på, og betalte 130 euro for lege, røntgen og blodprøver. Hadde hun dratt til legevakten på sykehuset hadde det vært gratis, men tatt lengre tid. Hun fikk medisinen sin, og hviler hjemme i leiligheten.
Jorgos og jeg gikk ut på den nye fine kretensk/gourmet retauranten Salis som vi tenker å bruke i forbindelse med vandringene. Det vil si at vi vil ha to alternativer, The Well of The Turk og Salis. Maten var kjempegod og bra kvalitet og heller så dyrt. Vi snakket med eierne. Svensk/iranske Afshin som har giftet seg med hun som eier Nostos vingård og startet opp Salis med vennen Stelios.




Stelios

og svenske Afshin,
fint lokale,
Flott lokale i båthavna ved siden av Vassilikos, spennende lokale smaker med bare egne og lokale råvarer. Vi spiste lokal pasta med urter, blekksprut, grønn salat, kjøttboller med potetmos, fava, ruller med gravieraost og stamnagati. Også har de det lokale Harma ølet!!

nam, nam,

spennende blekksprutrett,
Harma har de også,
Hyggelige mennesker med kjærlighet for det de gjør og flott service,anbefales!!! Kommer tilbake til dette med Salis i forbindelse med turene.

vi fikk dessert også Karamell heter den, mmm,

Skal dit og bestemme meny og vi får ny meny og litt dyrere på The Well og The Turk
Etterpå gikk vi på bar i nabolaget vårt, veldig høy musikk, men kjempefint sted, Rogmi.
vi går på bar i Splantzia,


fra 3.etasje og ned,

annen etasje,

og tredje,
I dag har jeg hatt besøk av Jorgos søster Katerina, henne to døtre, Dimitra og Rafaella, Rafaellas mann Mihalis og sønn Jannis+ min venninne Katerina så klart. Gro orket ikke å komme, men hun har fått mat og hjemmelaget jordbærkake.
feiring i gården,

niese Dimitra og onkel,

jeg og Rafaella,


svigerinne Katerina,

jordbærkake for annlednigen,
pappa og sønn,

vi tøyser litt,
Vi satt ute i gården og vi feiret alle marsbarna, Dimitra og Jannis først i måneden, Katerina fylte år den 17. Mihalis og jeg den 18. og Jack blir 9 år i morgen!!!! Mindretallet ble ikke feiret, stakkars dem, dessuten feiret vi vårt sølvbryllup. Vi giftet oss i kirken den 30. mars 1991!!
Vi hadde Skypekontakt med døtrene mine- minus Michelle,, barnebarna og svigersønn. Det var ekstra hyggelig synes jeg, de små kikker på hverandre på skjermen, vi håper alle kommer nedover til bryllupet til Rafaella og Mihalis i juni.
Nå er jeg ganske sliten, men lykkelig. Hva mer kan jeg ønske?

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Nyheter

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.