10.august

10.august 1994, fødte jeg Antonia Julie etter å ha ligget i åtte måneder. Jeg fødte på Hanias gamle sykehus på en av årets varmeste dager.
nyfødte Tonia på min arm,
Farmor Antonia var tilstede meget rørt over at den lille som skulle arve hennes navn var født. Store søstrene Stine 14 år og Michelle på 3 var lykkelige over at babyen var kommet.
Tonia som hun blir kallt til daglig, veide bare 2800 gr, og var lang og tynn. For en lykke!!! Dobbel lykke for hele familien siden det å ha en sengeliggende mor i huset i åtte måneder hadde tatt på oss alle!
I dag blir Tonia 21, hun er på sitt elskede Loutro med venner, og om ikke så altfor lenge, reiser til Norge for å bo der igjen. Fremdeles tynn og lang min vakre datter. Gratulere kjære Tonia!!
Denne tiden og disse ukene, er Hellas fellesferie, det meste av offentlige og private kontorer stenger og folk tar ut ferien sin, de som kan. Øyene flommer over av atenere og Kreta er intet untak. Hania og Rethimno er veldig populære byer, og "alle" får besøk av noen, slekt eller venner. Skoleferien vare jo en måned til, og byen er full av unger. I nabolaget vårt er de her hver formiddag og sover ofte over, koselig!!!!
skoleferien vare en måned til,

heldigvis har vi gågater også!
Manos og Vangelitsa,oldebarn og barnebarn på besøk i gata vår,

Manos har fotografert oldemor Katina,
Hele øya er full av biler ,leiebiler og privatbiler fra fastlandet, og det kan bli kaotisk og trangt om plassen midt i august. Det er festivaler, panegiri,konserter og teaterforestillinger i enhver landsby og i byene. Utendørs scener og skolegårder blir brukt. Alle store artister kommer selvsagt til Kreta om sommeren for å opptre her.
oppklistrede plakater om alle slags koserter i området,
fra stenteateret i Nopigia ved Kastelli,
Har du anledning, så bli med på en konsert!! På skolegården i Platanias er det ofte konserter og teaterforestillinger. I landsbyer som Vamos, Kefalias, Douliania, Kastelli, Armeni osv, osv, er det stadig noe på programmet. Vi var jo på konsert i Nopigia , som du leste om i tidligere innlegg.
Ned i havna i hania er det bokdager, med alle bokhandlerne på stand.
bokdager i Hania,








Vi var på utekino i gårkveld, jeg, min søster og hennes venninne. Dette er også noe jeg sterkt anbefaler, utekino enten i byparken, Kipos, eller Attikon. herlig å sitte ute å se en film med en øl.
Første forestilling når det blir mørkt, altså avhengig av måned, nå starter de 20.45.
vi venter,

deilig å se film ute,

















påfuglene i parken holdt et svare leven i går kveld,

Ellers har vi hatt en motorsykkelutstilling her, jeg fikk kjeft av min mann for ikke å ha nevnt det i bloggen, sorry. Her rydder de klassiske gamle motorsykler etter 10 dager med utstilling.
utstillingen ryddes,

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.

Kathara Deftera i Nea Hora