Lørdag igjen.

Kos i gården,
Arbeidsuka er overfor denne gangen. Jeg har litt undervisning i løpet av uka, ikke mer enn at jeg orker for hodepinen. Elevene mine varierer i alder fra 9 til 42, og de er alle helt forskjellige og har forskjellige behov og mål for bruken av norsk. Det blir aldri monotont eller kjedelig. De er flotte personligheter alle sammen, men husk at det er nesten like vanskelig for dem å lære norsk som for oss å lære gresk. De sliter veldig med norske bokstaver og uttale, særlig u,o,y,æ og ø, lyder som øy, ei osv.
 Mandag kveld har jeg teatertimer. Vi driver med improvisasjon og øver på et stykke. Gøy, alder er ingen hidring, har drømt om å spille teater igjen siden jeg var ung.Dessuten går jeg i en liten koselig sanggruppe, som før nevnt. Jeg nyter å sitte sånn å synge igjen, hadde vært et savn siden det forrige koret ble lagt ned. Jeg og min venninne Katerina spaserer de 25 minuttene dit bort, prater og koser oss. Vi synger i halvannen time, og så får vi sitte på med av sangerene. Grei ordning at han svipper oss ned til byen igjen. Ellers bader jeg jo så mye og ofte jeg kan, avhengig av vær og vind. Jeg er så glad jeg fikk turen fra Agios Apostolos på onsdag som jeg skrev om sist. Blomster, sjø, strand kan det bedre bli!!!
Jeg koser meg i gården om dagen, sitter ute helt til jeg går å legger meg. Underviser ved bordet her, når det passer sånn, skriver blogg ,leser og spiser her ute. Det blomstrer og dufter av sjasmin,gardenia, sitronblomster og roser, herlig. Flotte farger som jeg meg ro i sjelen.
roser i flor,

ikke store bedet, men det blomstrer,


Blomsterhandlerne bugner over av blomster i alle farger og størrelser, det er bare å kjøpe inn. Jeg har plantet tomatplanter denne uka, mm gleder meg til egne tomater. Jeg sier det stadig, jeg er veldig priviligert som bor akkurat her, og har denne lille gårdsflekken.
på min vei til busstasjonen,
Fredag tusler jeg bort til busstasjonen og er alltid like spent på hvor mange det er denne gangen. I går var det 9. Så hyggelige blide folk!!
Kristin,Torgeir,Ingunn,Elisabeth,Kari,Hans,Kari,Bjørg og Gunnar.
Bare nordmenn denne gangen, og som en kuriositet, to par kusiner!!!Og to Karier. Jeg har aldri hatt med kusiner før, og så kom det to par!! Kari og Bjørg, Elisabeth og Ingunn. Bjørg med mannen Gunnar det må vi nevne!! Gamle kjenninger i Torgeir og Kristin som var med ifjor, og ellers nye bekjentskaper. Hyggelige folk med åpent sinn og masse spørsmål. Vi gikk runden litt omvendt og Kristin kjente seg ikke helt igjen, passer på at det ikke blir kjedelig for dem som kommer igjen vet du!!
mye spennnde å se på,

to kusiner Kari og Bjørg,

Det blomstrer kamille oppe på bastionene til både den vestre og østre vollgraven i øyeblikket, for en duft!!!
oppe på den blomstrende bastionen bak havna,

og i Koum Kapi på slutten,

Kari og kusinene Ingunn og Elisabeth,
Vi hadde avtalt at min elev Androniki skulle komme på tavernaen, fordi hun skypeunderviser Ingunn i gresk!!! Hun kom og fikk prøvet seg litt i norsk, og Ingunn og andre i gresk. Det ble satt pris på at hun kom av flere enn Ingunn. det sosiale ved måltidet er jo en av de tingene alle setter pris på. Alltid hyggelig å treffe nye mennesker.  Jeg har sagt det til andre elever også at det hadde vært koselig om de dukket opp på tavernaen, vi får se....
Androniki kom til The Well of The Turk her ser du henne ved siden av Kristin,
Lørdag i dag, jeg har vært på laiki, og handlet inn masse godt, blandt annet jordbær, full sesong nå. har kjøpt inn babysquash og mizithra og skal lage boreki, Sola skinner og dagen ligger foran meg til kos og familieliv.
Vi snakkes, ha en god helg.





Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Nyheter

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Imbros ravinen

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.