2.mars håp om vår.

De hvite fjellene er hvite enda, men muren er grønn,
Vi er steget inn i mars måned, den første vårmåneden etter kalenderen i Nord-Europa.Det føles ikke alltid sånn, jeg husker hvor lei jeg var av marsmåneden som barn, slaps,sludd,svart,skitten snø, men jeg lærte på skolen at det var vår fra mars!!Anyway, "Kalo mina ke kali aniksi", sier vi her i Hellas den 1.mars!!God måned og god vår.
vinterjasminen blomstrer og dufter,

gule syreblomster lyser opp,

utsikten fra parken,















God nyheter!! Den første gutten på 58 år i familien Verganelakis/Triandafilakis er født!! Lille Jannis ble født imorges og den stolte mormor ringte oss og fortalte at alt gikk bra,som ventet var. Vi har ikke hatt den glede å treffe ham enda, men vi gleder oss!!Både på min og Jorgos side har det bare vært jenter til barnebarna kom!Lille Daniel ble den første gutten på vår side på nesten 100 år!Nå venter Stine gutt nummer to til sommern,så du verden, når de først kommer ,så kommer det tre stykker!
Rafaella og Mihalis er lettet og lykkelige og jeg ønsker den lille familien alt vel i livet. I denne store stund, er morfar Spiros fraværende, og selv om han nok ser den lille der oppe fra, så er savnet stort og tapet tungt. Det er bare litt over to år siden Spiros døde femti år gammel. Livet tar og livet gir.
Michelle har meldt seg som frivillig på sykehuset her, som sosialarbeider, har hun mye å gi. Denne uken er det kurs og hun liker det, så nå er hun med som frivillig både i  "Hamojelo tou padiou" (Barnets smil) og på sykehuset. det er jeg glad for. Som frivillig i mange år i Amnesty Internationel i Hania, har jeg opplevd hvor mye det gir å være frivillig,(bare man har overskudd).
ser fristende ut, men kaldt er det!

håndkle,briller og shorts henger klar mens han svømmer,

den flott utsikten fra badetrappen,
Livet går sin skjeve gang, jeg bader om dagen,uff,kaldt men deilig! I går hadde jeg hundene med,og Jack hoppet gladelig uti med meg. Men det er ikke så lenge man orker med alle de iskalde strømmene.I dag var jeg ikke alene, vi var to. men se her hva jeg så: En mann står og fisker ved siden av badetrappen,han hat smartbilen sin stående ved fortauet. Så kommer det en moped fra Everest som er en sandwich/snackbar.
salget unnagjort,og kaffe og mat sikret,
Jommen hadde han ikke bestilt kaffe og sandwich til nytelse på benken i sola!!Så har jeg sett det også!
og fiskingen forsetter med kaffepause!!
Jeg legger ved noen bilder fra dagens og gårsdagens turer.
blomstring i parken,


søndag formiddag i parken,

muren ved Sabbionara er grønn om dagen,

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Nyheter

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.