Sol,økonomi og litt Splantzia.

Fin solskinnsdag i dag og jeg blir langsomt bedre. Har ikke smak om dagen, du så kjedelig!!!Æsj, lager deilig mat, ingen smak , drikker en kopp te,kunne liksågodt ha drukket kokt vann, ja,ja, That is life!!
Vinter i nabolaget vårt,
Vi heier på vår nye finansminister og håper at han blir tatt alvorlig.Han er jo økonomiprofessor og har en spesiell stil. Hva han prøver på er å bevise at det fins ting som kan rettes opp hvor det er blitt gjort urett mot landet. Det blir feil å si at man ber om å få lånet ettergitt, men det de gjør er å sette fokus på renter og press mot det greske folk som ikke er skyldige. Vi får se....Men tøff er han Varoufakis, vi liker han. Hvis vi kan slippe flere kutt i pensjoner og lønninger ,og litt mindre utgifter til staten så hadde det vært på tide. Folk har lite å leve av som det er.
godt sagt,
I kveld skal det være en demonstrasjon i forbindelse med dette, skal rapportere neste gang.
Jeg har en ny elev som heter Androniki, hun er gresklærer og kunne tenke seg å undervise i gresk for utlendinger.Hun snakker bra engelsk også og tar både Skype og vanlig undervisning. Hvis noen er interessert, så gi beskjed!!Jo mer hun tjener på gresk, kan hun ta norsk som hun sier!!I motsetning til meg, er hun universitetsutdannet!!Slå til folkens, dere som ønsker å lære litt gresk!!!
Androniki hos meg til norskundervisning,
Som sagt sola skinner og vi åpner opp alt,dører og vinduer og tørker ut huset. Det ble litt fukt i annen etasje etter det voldsomme regnet til nyttår. Her er litt stemning fra nabolaget.
frukt,grønt og ost selges fra gata,

sol gjør godt for en gammel sjel,

ved kirken,




hvem sa at vi måtte flytte oss? Vi sitter der vi vil!!
Vi har fått satt igang med Gros hus også, sitter mye fukt i veggene der. Om sommeren er det ok, men det står jo tomt så mange måneder i vinterhalvåret og da får fukten riktig gode kår. Skal skrapes, mures og males.Det blir nok bra når det blir ferdig, så får vi se hvor lenge det kan stå uten tagging!!
Panagiotis skraper hos Gro,
Jeg var innom Agora for å kjøpe fisk,og der rett overfor fiskehandleren var det full musikk. Koselig med musikk sånn midt på dagen , middagsgjestene og alle de ansatte rundt omkring koste seg.
middagsspising med musikk på Agora,

En liten ting tilslutt. Jeg er så lei og sliten av alle disse henvendelsene jeg får fra Kretaelskende skandinavere. PLEASE, jeg kan ikke svare på alle deres spørsmål, drømmer om hus, langtidsleie , pensjonat, hotell ,priser osv.osv. Hei, jeg skriver blogg, jeg driver ikke noe kontor eller må svare på alt. Det gjør meg vondt, men jeg MÅ si fra.Jeg har ikke overskudd som du kanskje forstår,spørsmål kan legges ut i Face book grupper. Som Den skandinaviske klubb for Kreta, Kreta forum dk, Kreta/Crete osv.
litt musikk i gata vår også, han satt og øvde!!
Vi snakkes om noen dager, ha en fortsatt god uke!!!





Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.