1. februar

Καλό μήνα! Kalo mina som betyr god måned. Vi er inne i den siste vintermåneden, lysere dager og håp om vår om ikke lenge. Her er det Sahara vind med massevis av sandstøv i. Det er ingen himmel å se, ingen Hvite fjell eller kjente åser.
Havna ligger i et rødbrunt lys,
sola prøver å komme igjennom, ingen fjell å se,


noen går og noen fisker,

Hele byen ligger i et støvskysom trykker oss. Det er varmt og jeg har ekstrem hodepine. det får jeg med denne Sahara vinden. Det blåser ikke noe spesielt nå, men i natt suste det veldig rundt huset vårt.












Det er vanlig med noen varme dager i januar,februar, dette kalles Alkinonides meres. Isfugldagene. Isfuglen kommer hit om vinteren, jeg møterden når jeg svømmer nede i Koum Kapi, den kommer seilende rett over vannet på utkikk etter noe å spise. Det glitrer så blått og flott i den, men den er så liten at du nesten ikke ser den. Jeg elsker denne lille karen. Vi har truffet hverandre i vinter også, men jeg hadde ikke noe kamera med. Her er et bilde fra i fjor da jeg møtte den lille karen på moloen.
Alkioni, isfuglen en fin liten fugl,
I dag kom jeg meg opp av senga og tok hundene med ned i båthavna. Vi tuslet litt rundt, men jeg er ikke bra enda, og Ektor går på tre ben så det ble en kort tur. Lang nok til å knipse litt.Ektor har giktsmerter i benet og setter det ikke ned, han får medisiner og spesialfor. Vi håper han blir bedre snart stakkars liten.

veldig uvanlig syn uten fjell eller åser bak,
 Merkelig med dette støvet det er som å være et annet sted uten fjell, halvøyer og kjente steder som Stavros i det fjerne.
hvor er Stavros i dag?
Begynner det å regne, så blir alt rødbrunt. Vi håper på opphold, litt av en jobb å spyle vekk all sandstøvet etterpå. Jeg har vasket håndklær og håper de tørker før en eventuell rødbrun skur.
Havna fylles opp med folk som er på søndagstur, kafebesøk tur rundt havna eller ut til fyret.
mange er ute i det varme været,
på vei til formiddagstur i havna, 

vi er på vei hjem igjen.


Nå ser jeg hopprenn på Eurosport etter å ha fulgt Djokovich vinne Australian Open. fortsatt god søndag og vinter der du er.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Nyheter

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Imbros ravinen

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.