Rolige dager før valget.

Lørdag før valget, vi venter spent på resultatet men hva kan vi vente? Det er vel sannsynlig at Siriza vinner valget, men det kan jo godt hende at det ikke slår ut som vi venter.
Torsdag kveld var vi på Tamam med vår venn Jan. Det var veldig hyggelig for hele familien. Vi går sjelden ut alle sammen sammen om vinteren og vi koste oss veldig.
fint interiør,
Jan,Tonia,Jorgos og Michelle 


alltid åpent og alltid folk uten innkastere,
Nå er jo Tamam familiens absolutte yndlingst taverna. Her har vi spist i alle år og er like fornøyde hver gang. Maten,servicen og lokale er topp,og når selskapet også er bra , må jo resultatet bli bra.Du finner Tamam rett bak kiosken som ligger midt i havneomarådet på venstre side ved hotell Lucia.Du tar opp ved kiosken,og der finner du Zambeliou gata med Tamam.
fint å sitte ute også,
Dette er et gammelt tyrkisk bad,og deler av det er gjort om til taverna.Interiøret i den gamle delen er som da det var bad, man kan sitte ute i smuget, eller i den nye delen på andre siden av gata. Uannsett er det verdt et besøk.
Jan reiste tilbake til Oslo i dag morges etter to uker her og dette var en hyggelig avslutning på oppholdet hans.
fra Zambeliou ,

familien på vei hjem,
I går tok Katerina (som fremdeles har fri) og jeg hundene med bort i Koum Kapi på en formiddags tur. Vi gikk opp i parken i enden av stranda,og her var det flere hunder.Hundene hilser og lukter på hverandre, mens vi sitter på benk og prater, deilig for alle.
stille stund i parken,

bestemor med de små på formiddagstur,

spennende  for Daisy med en annen hund,
Jeg vil selvsagt dyppe meg,som den badegale damen jeg er, men stranda er blitt helt borte etter alle bølgene som skyllet inn over bukten under stormen.
deilig sted å bade,

små frøkner hilser på Ektor,

stranda som forsvant,
Jeg hoppet uti fra stenene (eller vel,gled uti, hopper ikke jeg!)og fikk svømt litt i det kalde vannet, deilig. Det var endel barn ute på denne fine fredagsformiddagen, ingen skole pga valget. Skolene blir brukt som valglokale så fredag og mandag er det skolefri.
sjelden kar hviler litt i Koum Kapi,

klar til å fly videre,

Lørdag deltar jeg på teaterkurs, vi lærer å spille, inproviserer og gjør forskjellige øvelser. Lærer og instruktør Maria er veldig flink. Vi er ikke mange i denne klassen lørdag formiddag, men det er dessto morsommere. Det blir teaterstykker etterhvert.
jeg, Konstantina og Hrisa spiller mens Maria ser på,

Jeg gikk jo ett år på teaterlinjen på Romeriket Folkehøyskole i min ungdom og hadde drama på vidergående.Mormor på teatertimer, hvorfor ikke? Blir aldri for gammel!!!!!
Vi snakkes på mandag med valgresultater..God helg videre til deg.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.