Førjulshelg i Hania.

Søndag formiddag i havna,
Hei, hei og da er vi tilbake til dagens Kreta og førjulstid 2014. Vi hadde ett voldsomt vær i siste uke, utrolige mengder regnvær og tordenvær en hel natt. Lørdag klarnet det opp, men det blåste endel. Det sommerlige været vi hadde i forrige uke, ble borte igjen. greit nok det vet du. Det er jo tross alt desember. Fredag var den dagen det regnet mest,og da juletreet skulle tennes måtte konserten avlyses på grunn av regn, Treet ble tent, folk kom og så ble det lys i treet i år også!! Julepynten er mer fordelt rundt i byen, en båt i havna, en annen på 1866 plassen,og fin belysning ved Dikastiria plassen. Bilder følger en annen dag....
Søster Gro ankom på lørdag med Aegean air fra Aten. Hun var glad for å være framme etter en laaang dag underveis. SAS fra Oslo til Kastrup, to timers pause, så Aegean til Aten, ny pause der. Hun var fornøyd, reisen gikk greit,og Aegean er et bra flyselskap. De er trygge,flinke og har gratis servering. Hun kom til en forandring med stor koffert, nesten helt full av julepresanger til oss.Sånn er det når man er julenisse!! Stine er glad hun slipper å sende presangene i år.
Selv var jeg på postkontoret midt i den verste regnskuren på torsdag og fikk sendt avgårde årets julegaver til datter, svigersønn,farmor og barnebarn. Pluss en alle julekortene da. Koselig å sitte å skrive julekort. Jeg får mange, sender mange og det er en hyggelig tradisjon. Setter meg ned en kopp te og "prater " litt med hver i sær, Mine venner fra Sitia tiden, Lotte,Helen, Ingvild venner fra Risør, Lillesand,svenske Irene som bodde her i 88, familie,og fler.
Gro og jeg tok en fin formiddagstur ut til fyret søndag. mye folk i det deilige været,og hundene var så glade over at Gro er her igjen.
Gro og gutta ved fyret,

litt snø på fjellene,

seilforeningen i siget,
Vi satte oss på en kafe i havna, men det hadde ikke Jack fått med seg, så han gikk rett hjem han! Men der var jo ikke porten åpen ,såhan ventet en stund før jeg fikk Tonia opp så kunne åpne hvis han kom. Det tok heldigvis ikke så lenge før han kom!! Da var vi lettete kan du tro!!
Elefteria, lederen ,


Gro på basar,

På kvelden var Gro og jeg innom julebasaren til Iartroi Tou Kosmou, en frivillig lege organisasjon.
Fikk meg et deilig om en litt kaldt bad i dag!!!Rakk det akkurat før det ble overskyet!!!!
en trekkfugl på stranda i dag.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Hjemme igjen.

Spilia

Nyheter

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.