Lørdagstur i havna.

Endelig en dag med sol igjen! Vi kjenner det etter et par dager med regn,huff det gjør en trist. Deilig også såklart ,det renser opp luften og vasker rent gatene.
høststemning i Splantzia,

Jack tar det med ro i havna,
Jeg hadde planer om en runde i havna med hundene i morges. Siden sola tittet frem ,gikk vi. Mange mennesker var ute å gikk ,noen turister men mest lokale. Med babyer,hunder,familier og venner.
Deilig dag i havna vår,


fin tid på året å spasere rundt,
Det blåste litt rundt tuppen ved moskeen,men ellers var det deilig. Jeg satte meg på en benk etter å ha studert båtene i gjestehavna. De kommer fra mange land og er av forskjellige størrelser. jeg tenker alltid at det må være en fin måte å komme til Hania på, seilende inn mellom fyret og Firkas.
turistbåten Irini i båthavna,

noen båter er størren enn andre,


flott seilbåt!
koselig lørdagsstemning i knivgata,
Mens jeg satt der på benken og fulgte med på livet der ute på moloen, ringte telefonen,det var Sanna. Hun lurte på om vi ikke skulle gå på kafe snart. Vi ble enige om å gjøre det med en gang. Så jeg gikk runden med hundene,og så ruslet jeg tilbake. Jack var litt redd for den store hunden vi ofte treffer i flotte knivgata Sifakas,men han turte å gå forbi, flink gutt!!
Tenk Jack turte å gå forbi!!
Denne gata er så fargerik og hyggelig,med sine små spisesteder, knivbutikker,og muren på den andre siden.
Knivgata en gata med sjarm,

gågate med kafeer fra Agora og ned mot Sifakas.
Det tar fem minutter hjemmefra og ned til havna vet du, så jeg var straks tilbake.
Sanna og jeg satte oss i sola og pratet. Om elevene som har reist til Norge denne uka, (Athina,Manolis,Ritsa og Leonidas) og før i høst (Eleni,Hristos,Maria,Katerina, Mihalis) jammen snart bare oss igjen sier hun! Sånn er det, "alle" har reist,og av de som drømmer og planer om det, er det bare dem igjen.Ivan jobber enda og Sanna sluttet forrige uke. Planen er å sende Ivan opp først og så kommer Viktor og Sanna etter. Vi får se hvordan det går- Jeg skal holde deg orientert.
For en uke, gamle elever reiste,og nye begynte. Jorgos,9 år Ritsas og Leonidas sønn, begynte på Skype, syv nye på skolen,og en ny i dag!! Han heter Sokratis og kom sammen med min gamle (men unge,15 år) Dimitris for første gang i dag!! Norsk er i vinden som du skjønner!! God helg videre da du!! Her blir det mest sannsynlig regn igjen i morgen.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Småprat

Hjemme igjen.

Spilia

Nyheter

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.